عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: امیدواریم عملکرد استاندار البرز در احیای بافت‌های فرسوده منجر به رفاه مردم شود.

به گزارش ایلنا، مجید روستا امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز اظهار داشت: در استان به‌ویژه شهر کرج با 2 هزار و 228 هکتار محدوده ناکارآمد شهری مواجه هستیم که 27 درصد شهری و 5 درصد شهرستان‌ها را به خود اختصاص داده است.

روستا با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه رویکرد این ستاد است، گفت: به استناد قانون برنامه ششم توسعه؛ سالانه 270 محله را در اولویت بازآفرینی قرار دهند که شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و... را به متوسط شاخص‌های شهری ارتقا دهند.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به تجربه موفق استاندار در گیلان، افزود: امیدواریم عملکرد استاندار البرز در احیای بافت‌های فرسوده منجر به رفاه مردم شود. در وهله اول این محله‌ها در استان البرز باید شناسایی و در اولویت تدوین برنامه مشترک قرار گیرند.

روستا گفت: این رویکرد زمینه‌ساز بهبود مسائل اجتماعی است و این امر با مشارکت مردم میسر است و کمک‌های دولت به‌طور یک‌سویه بازتابی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر مشارکت بخش‌خصوصی در بهبود بافت فرسوده شهری بیان کرد: بخش‌خصوصی به‌عنوان ادبیات جدید توسعه دولت مطرح می‌شود و در این زمینه با مصوباتی که دولت پیش‌بینی کرده ابزارهای حمایتی فراهم شده است.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: هزار و 500 میلیارد تومان نیز یارانه سود تسهیلاتی است که دولت در نظر گرفته و در این خصوص سهمیه استان البرز در اولویت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.