به گزارش ایرنا، مجتبی جوهری شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح اولین آکادمی کشتی سنتی پهلوانی کشور در البرز افزود: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یک ورزش آئینی و ملی است که توجه هر چه بیشتر به آن می تواند در تربیت نسل امروز و ترویج فرهنگ پهلوانی، مردانگی، شجاعت و غیرت در میان این نسل موثر باشد.
وی با بیان اینکه البرز یکی از استان های پیشتاز در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای است اظهار داشت: ظرفیت های خوبی در میان این نسل به خصوص دانش آموزان وجود دارد که با کشف این ظرفیت و استعدادها می توان ورزشکارانی با غیرت را تحویل داد.
دبیرکل فدارسیون جهانی کشتی پهلوانی نیز گفت: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای با قدمتی بیش از 2 هزار سال توانسته در این مرز و بوم پهلوانان و قهرمانان زیادی را تربیت کند.
سلطانعلی ترخاق افزود: پهلوانانی که با الگو گیری از امام علی(ع)، توانسته بودند فرهنگ دلاوری و مردانگی را هر چه بیشتر در میان جامعه ترویج کنند.
وی اضافه کرد: ورزش های پهلوانی یک ورزش انسان دوستانه است و پهلوانان از دیر باز همیشه مورد علاقه و توجه مردم این مرز و بوم بوده اند.
ترخاق گفت: دفاع از انسانیت، مردانگی، غیرت ، دلاوری و وطن پرستی از جمله شعارهایی است که در این ورزش همیشه وجود داشته و هست و در هیچ ورزشی به اندازه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، چنین شعارهایی وجود ندارد.
رئیس هیات کشتی البرز نیز در این مراسم گفت: این آکادمی با هدف آموزش فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای و ترویج این فرهنگ در میان کشتی گیران راه اندازی شده است.
حمید یاری افزود: نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق در میان ورزشکاران و کشتی گیران از دیگر اهداف راه اندازی نخستین آکادمی کشتی سنتی پهلوانی کشور در البرز است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.