رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی که آموزش‌های لازم برای فعالیت در شغل مورد نظر را داشته باشند امکان دریافت مشاوره و ارایه تسهیلات را دارند .

به گزارش ایلنا، مهناز امدادی رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی‌صبح امروز در نشست‌خبری درباره چگونگی دریافت مجوز مشاغل خانگی گفت: به رسمیت شناختن فعالیت ها، قانونمند کردن آنها و ایجاد بستری برای بهره گیری از حمایت‌های قانونی مهمترین هدفی است که در ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود .

وی تاکید کرد: زمانی که تولیدکنندگان در چارچوب فنی و استانداردهایی که توسط دستگاه مربوطه تعیین و اعلام شده است کار کنند، می‌توانند مجوز مشاغل خانگی را دریافت کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی درباره کلاس‌های آموزشی که در آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می‌شدند، خاطرنشان کرد: متناسب با نیازی که در بازار و جامعه دیده می‌شود سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص کلاس‌ها تصمیم گیری می‌کند و اگر مشخص شود که متقاضی و نیاز در بازار وجود دارد حتما کلاس‌ها برگزار خواهد شد؛ گرچه تقویم کاری در ابتدای هر سال تنظیم می‌شود اما امکان تغییر در آن وجود دارد.

امدادی تصریح کرد: به طور کلی در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی تسهیلات و مشاوره برای افرادی است که آموزش های لازم را دریافت کرده اند و برای شغل مورد نظر آمادگی دارند. اما در قانون ساماندهی مشاغل خانگی به ضرورت بررسی نیازهای آموزشی تاکید شده است و سازمان فنی و حرفه ای به عنوان متولی این موضوع را پیگیری می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.