به گزارش ایرنا، در این نشست که روز چهارشنبه با حضور استاندار البرز و مدیران اجتماعی و فرهنگی ، دستگاه های اجرایی متولی غنی سازی اوقات فراغت از جمله ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برگزار شد، مدیران دستگاه های اجرایی استان البرزبه بیان اقدامات انجام شده دربخش خدمات تفریحی و ورزشی
پرداختند.
استفاده بیش از پیش ازظرفیت بخش خصوصی برای کاهش هزینه های تفریحی و ورزشی جوانان ،همراهی هرچه بیشتر ظرفیت ها و مجتمع های فرهنگی و تفریحی با اداره ورزش و جوانان برای اجرای طرح های غنی سازی اوقات جوانان دراین نشست مهم مورد تاکید قرار گرفت.
طرح پاکداشت طبیعت به عنوان طرحی موثر در حفظ محیط زیست از دیگر محورهای موضوعی نشست ستاد ساماندهی جوانان استان البرز بود که با حضور سمن های مختلف و هیات های ورزشی به منظور پاکسازی جاده چالوس در روز زمین پاک به اجرا درمی آید بنابراین دخیل کردن جوانان در کنار سایر تشکل های غیر دولتی برای اجرای این طرح نیز ضرورتی اجتناب ناپذیرمعرفی شد.
براساس گزارش اداره کل ورزش و جوان قرار است طرح پاکداشت طبیعت بصورت نمادین اردیبهشت ماه 97 در مسیر جاده چالوس به طول 75 کیلومتر از کرج تا تونل کندوان با پیاده روی سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی صورت گیرد.
احداث ایستگاه های ثابت و سیار آموزشی با همکاری اموزش و پرورش و برگزاری 50 کارگاه آموزشی در مدارس با استفاده از سازمان های مردم نهاد ازدیگر محورهای پیش بینی شده دراین طرح است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: برای اجرای این طرح تمام دستگاه های اجرایی دیده شده اند و با فرهنگسازی قرار است اقدامات میدانی دراین زمینه صورت گیرد.
عباس غفرانی افزود: البرز محل عبور 14 استان کشور است که باید با ایجاد فرهنگ ملی در جاده کشوری چالوس اقدامات موثری را در جهت حفظ محیط زیست داشت.
وی ادامه داد: باید فرهنگسازی ها منوط به یک روز خاص نشود بلکه درطول ایام سال با تهیه برنامه های فرهنگی به موضوئع مهم زیست محیطی دراستان نوپای کشور بپردازیم.
مدیرکل محیط زیست البرز نیز گفت: سه شنبه های بدون خوردو طرح موثری در زمینه کاهش مشکلات زیست محیطی بوده که توانست تبلیغ فرهنگ استفاده از دوچرخه را به همراه داشته باشد.
فردین حکیمی اضافه کرد: امروز برای کاهش معضلات زیست محیطی با مشکلات زیر ساختی مواجه هستیم و بسترسازی لازم باید صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای طرح پاکداشت طبیعت برنامه ریزی منسجمی نبود که امیدواریم با حضور قهرمانان ورزش به عنوان سفیران محیط زیست اقدامات موثرتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: در تمام هیات های کوهنوردی کمیته محیط زیست تشکیل شده که نقش مهمی این هیات ها در ترویج حفظ فرهنگ محیط زیست دارند .
حکیمی تاکید کرد: کوهنوردان به عنوان همیار طبیعت همراه خوبی در کنار محیط زیست هستند و اجرای قانون محیط زیست وظیفه همگانی است.
وی یادآورشد: بیش از 15 قهرمان ورزشکار سفران محیط زیست هستند که در طرح پاکداشت طبیعت همراهی موثر و منسجمی با محیط زیست دارند .
طرح حامی ( طرح تفاهم نامه اوقافت فراغت و پیشگیری از اسیب های جتماعی ) از دیگر موضوعات نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز در نشست امروز خود بود که بر اشتراک پذیری کم هزینه جوانان در اماکن ورزشی و تفریحی تاکید شد.
اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز نیز با اعلام ظرفیت 47 هکتاری در منطقه کلاک برای تفریحات و ورزش کارگران از اجرای طرح های دیگر توسعه اماکن تفریحی و ورزشی این اداره کل در اشتهارد برای قشر زحمت کش کارگر خبرداد و آمادگی ارائه خدمات بیشتر از سوی این اماکن را اعلام کرد.
اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز نیز از فعالیت هشت مرکز فنی و حرفه ای همراه با آموزش های به روز بصورت رایگان برای جوانان خبرداد تا بسترها پس از فارغ التحصیلی برای اشتغالزایی جوانان با مهارت آموزشی هرچه بیشتر فراهم شود.
حمایت و تامین خواسته ها همراه با ایجاد بسترهای رشد بیشتر برای نخبگان از دیگر محورهای موضوعی این جلسه بود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.