معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی و معاونت سواد آموزی ، همه آموزش دهندگان این استان همیار طبیعت می شوند.

به گزارش ایلنا از کرج،محرمعلی الهویی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز پیش از ظهر امروز در جلسه  مشترک سازمان منابع طبیعی با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان  توسعه سواد و ارتقای سطح دانش و بهره‌مندی سوادآموزان از منابع مطالعاتی ساده در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و احترام به طبیعت و رعایت قوانین مترتب برنگهداری آن را یکی از شروط اساسی و ضروری عنوان و اظهار داشت: آگاهی و آشنایی با قوانین و زیستن مطلوب با استفاده از منابع طبیعت  از حقوق اساسی مردم است.

وی مطالعه مستمر آموزش دهندگان و انتقال موضوعات و آگاهی‌های لازم برای حفظ و نگهداشت منابع طبیعی به سوادآموزی را موثر عنوان کرد و افزود:بر همین اساس برگزاری جلسات آموزشی با سوادآموزان و ارائه مطالب توسط کارشناسان خبره سازمان منابع طبیعی می‌تواند شایسته باشد.

معاون سوادآموزی استان البرز بیان داشت: وقتی انسانها بدانند که خوردن فیلتر سیگار بوسیله پرندگان باعث مرگ آنها می شود وقتی بدانند که صدمه به درختان و مزارع و برداشتهای بی رویه از آب و معادن و خاک و ...  چه خطرات مهلکی بر جامعه انسانها و زندگی آنان دارد . قطعا در تغییر رفتار و اصلاح آن و انجام معروف و نهی از منکر فعال تر و آن را از وظایف اصلی خود می گمارند .

 الهویی گفت : بر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان منابع طبیعی و معاونت سواد آموزی ، همه آموزش دهندگان همیار طبیعت می شوند.

در این جلسه رضایی رئیس اداره آموزش منابع طبیعی کرج نیز بیان داشت: اداره منابع طبیعی با همکاری معاونت سوادآموزی استان آمادگی برگزاری آموزش در زمینه های مختلف حفظ ونگهداری منابع طبیعی،کاشت بذر ودوره های عمومی تولید نهال و قلمه زدن، تولید گیاهان دارویی ، استفاده از پساب و... را در مراکز یادگیری محلی برای تمام آموزش دهندگان و سوادآموزان بدون پرداخت هزینه و عضویت آنان به عنوان همیار طبیعت دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.