به گزارش ایرنا، محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهرکرج روز یکشنبه در نشست شورای شهر گفت:
لایحه بودجه شهر توسط شهرداری به شورا ارائه شده که درحال بررسی است.
وی افزود: با توجه به زلزله ماه های اخیر در کشور از جمله البرز بایستی موضوع آمادگی را در اولویت قرار دهیم .
نبیونی اظهار داشت: وضعیت شهرکرج از لحاظ امکانات ، وضعیت ساختمان ها و اقدامات پیشگیرانه در جلسات مختلفی بررسی شده است.
رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شهرداری در زمان وقوع زلزله از آمادگی لازم برای اسکان مردم برخوردار بود، تصریح کرد: بنا شد در بودجه سال آینده امکانات مورد نیاز آتشنشانی شهرداری کرج با تخصیص اعتبار لازم تامین شود.
عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه دو هفته گذشته کمیسیون تلفیق شورای کرج تشکیل و با ابلاغ متمم بودجه سال 96 شهرداری به این کمیسیون طبق برنامه ریزی های انجام شده فعالیت کمیسیون آغاز شد، افزود: ذیل کمیسیون تلفیق کمیته ای کارشناسی برای پیشبرد برنامه ها شکل گرفت.
وی به عملکرد بودجه شهرداری طی سه سال گذشته و نحوه بودجه ریزی پرداخت و ادامه داد: در سال 94 سر جمع بودجه مصوب شهرداری کرج یکهزار و 670 میلیارد تومان بود که میزان عملکرد آن حدود یکهزار و 190 میلیارد تومان برآورد شده است.

زارع بودجه شهرداری کرج در سال 95 را یکهزار و 946 میلیارد تومان اعلام کرد که میزان عملکرد آن یکهزار و 320 میلیارو تومان بوده است.
وی با بیان اینکه درآمد نقدی کرج در سال 94 حدود یکهزار و 100 میلیارد تومان پیش بینی شده بود ، گفت:
از این میزان 824 میلیارد تومان آن محقق شد و در سال 95 حدود یکهزار و 247 میلیارد اعتبار نقدی پیش بینی شدکه 860 میلیارد تومان تحقق یافت .
این عضو شورا گفت: شهرداری کرج در بخش عملکرد در سال 95 نسبت به 94 رشد قابل توجهی وجود نداشته است.
وی بیان داشت : درسال جاری با سیاست تجمیعی ، بودجه مصوب شهرداری کرج، 2 هزار و 390 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که از این میزان هزار و 734 میلیارد تومان به صورت نقد پیش پیش بینی شده است.
وی افزود: در متمم پیشنهادی به شورا 2 هزار و 41 میلیارد تومان درآمد همچنین معادل این میزان نیز هزینه پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: میزان 390 میلیارد تومان از سقف مصوب تجمیعی در متمم بودجه سال جاری کاهش داشته که این مهم مبنایی برای بررسی متمم بودجه در کمیسیون تلفیق بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این کمیسیون بعد از بررسی تک به تک ردیف های بودجه، در نهایت متمم مصوب و برای شهرداری کرج هزار و 918 میلیارد تومان سرجمع درآمد و هزینه پیش بینی شد که هزار و 399 میلیارد تومان نقد و حدود 519 میلیارد تومان غیر نقد بوده است، اظهار کرد: در کمیسیون تلاش کردیم به بودجه در بخش های مختلف هزینه ای و در آمدی انسجام داشته باشد.
وی گفت: در حوزه در آمدی بسیاری از کدهای غیر فعال که در سازمان ها متمرکز بود به عنوان کدهای پایدار درامدی که فعالیت چشمگیر نداشتند در متمم بودجه مورد توجه قرار گرفت و حدود 30 میلیارد تومان با موافقت مدیران در متمم پیش بینی شد.
زارع با بیان اینکه قسمتی از درآمدها غیر واقعی بود که در خصوص آن ها با تبادل نظر کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: عمده کاهش در بخش درآمد در خصوص فروش املاک به عنوان سرمایه های پایدار شهرداری بود، 155 میلیارد تومان از بابت فروش املاک سرمایه ای از سر جمع درآمد کاسته شد.
وی با اعلام اینکه میزان اتکا به املاک در بودجه کاهش پیدا کرده و راهکارهای فروش یا عرضه املاک به صورت کارشناسی به همکاران شهرداری پیشنهاد شده است، ادامه داد: بخش درآمد شهرداری بسیار پراکنده عمل می کرد در این بودجه برای اولین بار تمام ردیف ها مورد بررسی قرار گرفت.
زارع تاکید کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای هزینه های جاری 950 میلیارد تومان به منظور هزینه های تجمعی شهرداری و سازمان های ده گانه بود که با بررسی دقیق حدود 85 میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم، در حوزه نیروی انسانی آمار دقیقی و شفافی از این امر در اختیار نداشتیم که خوشبختانه این امر در کمیسیون مورد بررسی و به تجمیع رسید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: به تاریخ امروز مجموع پرسنل شهرداری کرج اعم از سازمان ها و مناطق که با این نهاد ارتباط مستقیم قرادادی دارند حدود 5 هزار و 63 نفر است که از این میزان 137 نفر در سازمان ها همچنان در شهر فردیس مشغول هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه امور پیمانکاری به صورت مفصل با بخش هایی که این حوزه را مدیریت می کردند در خصوص شفافیت ردیف ها بحث و تبادل نظر شد، گفت: برخی از ردیف ها ارقام معنی داری را نداشتند اما به ان پرداخته شد از سرجمع این ردیف متمم بودجه را به انصباط رساندیم.
زارع با تاکید بر اینکه حدود 55 درصد اعتبارات عمرانی و 44 درصد دیگر هزینه های جاری در متمم بودجه مورد تصویب قرار گرفت مشروط بر اینکه در عملکرد متمم بودجه شهرداری این درصد ها را عملی سازد، گفت مبلغی برای نصب کاتالیست بر روی تاکسی های سطح شهر دارای میزان آلایندگی بالا به عنوان سوپسیت پیش بینی شده تا در این راستا 4 هزار تاکسی تحت پوشش قرار گیرند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام شهرداری در اولویت قرار دارد همچنین به بخش فرهنگ برای اماده سازی بودجه سال 97 پرداخته شد، از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که با عدم شفافیت در رابطه با تخصیص ها در حوزه پسماند مواجه بودیم که تلاش شد میزان شفافیت در این بخش افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در این بودجه شهرداری مکلف به شروع مطالعات برای جانمایی فضاهای فرهنگی و ورزشی در مناطق محروم شده است که باید تا قبل از پایان سال اجرایی شود، خاطرنشان کرد: شروع مطالعات برای مدهای دیگر حمل و نقل عمومی ارقامی در نظر گرفته شده است.
غدیر مهدوی عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران حمایت شود، اظهار کرد: درآمدهای بالقوه شهر باید به فعلیت در آورد و شهرداری بایستی اهتمام جدی در این راستا داشته باشد.
وی تشکیل کارگروه جذب سرمایه با انجام تبلیغات گسترده، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: پتانسیل های موجود کلانشهر کرج باید احصا و مورد بررسی قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج همچنین انجام مطالعات امکان سنجی و تشکیل بانک اطلاعاتی در بخش های مختلف شهر کرج به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را الزامی دانست و تصریح کرد: ایجاد بستر سرمایه گذاری در این شهر بیش از گذشته احساس می شود.
در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری ایجاد ردیف اعتباری به مبلغ 40 میلیارد ریال برای تهیه اقلام مورد نیاز مدیریت بحران در صورت وقوع حوادث و مطالبات منطقی شهرداری پیرامون ارتقای سطح ایمنی شهری و تامین تجهیزات لازم در مواقع بحرانی در سطح مناطق ده گانه مطرح شد.
اصغر نصیری شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه پیش از این در شهرداری کرج ستاد مدیریت بحران فعال نبود که با حضور بنده این ستا تشکیل و کارگروه ها راه اندازی شد، گفت: پیش بینی شده امکانات اولیه در دسترس قرار گیرد، نبود ساختار و تجهیزات سبب خواهد شد کارایی کمتری را در صورت وقوع حوادث داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 6 کارگروه زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران وجود دارد که هر کدام به فراخور اقدامات لازم را انجام می دهند، افزود: استفاده از اب شرب برای آبیاری فضای سبز در کرج زیبنده نیست، این امر درسه منطقه شهری کرج به شدت به چشم می خورد لذا اجرای طرح تصفیه خانه های محلی به سرعت پیشگیری خواهد شد اما در زمان دو ماهه این امر امکان پذیر نیست.

شهردار کرج خواستار تصویب لایحه ایجاد ردیف اعتباری به مبلغ 40 میلیارد ریال برای تهیه اقلام مورد نیاز مدیریت بحران توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج شد.
همچنین حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج اجرای پروژه های آبی و ایجاد تصفیه خانه های محلی برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز را ضروری اعلام کرد و با اشاره به کاهش محسوس بارش برف و باران و گفت: 20 میلیون متر مکعب میزان مصرف آب فضای سبز شهری در کرج است که عمدتا از آب شرب تامین می شود.
حسن مدیر روستا معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت : بحث مطالعات آسیب شناسی کرج و تدارک زیرساخت های لازم در حال انجام است.
وی افزود: شهرداری به عنوان رئیس ستاد بحران شهرستان کرج درصدد مدیریت بحران به شکلی مطلوب است.
وی با اشاره به اینکه اقلام مورد نیاز و امکانات لازم برای سوله های بحران بایستی پیش بینی می شد که این امر در حال انجام است، ادامه داد: خود امدادی از اهمیت بالایی برخوردار است، پیرو این مهم ارائه دوره های آموزشی به شهروندان حائز اهمیت بوده که بایستی اجرایی شود.
مدیر روستا با تاکید بر لزوم طرح ابلاغی دوام در سطح کلانشهر کرج، افزود: با تامین اعتبار لازم این طرح اجرایی و آموزش های لازم به عموم شهروندان در خصوص پیشگیری و مقابله با بحران ارائه خواهد شد، امیدواریم در بحث امداد و نجات به سرانه های استاندارد دست پیدا کنیم.
در این نشست ، لایحه ایجاد ردیف اعتباری به مبلغ 40 میلیارد ریال برای تهیه اقلام مورد نیاز مدیریت بحران و تجهیز سوله های بحران بر اساس ضوابط و مقررات به تصویب اعضای شورای شهر کرج رسید.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.