به گزارش ایرنا، سلیمان شکری روز دوشنبه در آیین تجلیل از خادمین و خیرین اربعین استان که در سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: برای برگزاری هرچه بهتر و منسجم تر ماموریت بزرگ اربعین حسینی قبل از آن قرارگاه اربعین دراستانداری تشکیل و جلساتی با حضور کمیته های مختلف تشکیل شده برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این ماموریت 4 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک های غیرنقدی و حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان کمک های نقدی و هزینه های متمرکز جمع آوری شد.
وی با اشاره به مشکلاتی که در سال گذشته در موکب ها و خدمات رسانی داشتیم، گفت: با این کمک های خوبی که جمع آوری شد در سال جاری مشکلات تا حد زیادی مرتفع شد.
وی با تاکید بر اینکه اربعین یک کار مردمی است، افزود: پیاده روی اربعین سنت حسنه ای است که متعلق به مردم عراق است و مردم ایران که در سال های جنگ از این مراسم محروم بودند اکنون چند سالی است که با اشتیاق فراوان در این مراسم شرکت می کنند به طوریکه امسال 2 میلیون و 400 نفر از ایران شرکت کردند.
شکری با بیان اینکه از این تعداد پذیرایی از یک میلیون نفر زایر به ایران اختصاص یافت، افزود: پذیرایی از 35 هزار نفر از این تعداد زایران نیز به عهده استان البرز بود که 20 هزار نفر از این تعداد نیز در نجف اشرف با مشارکت ستادهای تابعه استان و با کمک مردم پذیرایی و اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: در مسیر نجف به کربلا هم با محوریت هیات نورالشهدا مواکبی در مسیر داشتیم که موکب متعلق به مهاجرین و شیعیان افغانستان نیز جزو آنان بود و موکب منطقه کلاک نیز به نیت 40 روز اربعین 40 ویلچر را آوردند و به زایرین نیازمند کمک خدمات رسانی کردند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اضافه کرد: همچنین هیات نورالشهدا روزانه 10 هزار نفر را پذیرایی و روزانه 3 هزار نفر را اسکان دادند و موکب امام حسن مجتبی (ع) سپاه استان نیز یک موکب بزرگی راه اندازی کردند.که 7 هزار نفر را اسکان و پذیرایی می کردند.
وی گفت: در پایان این ماموریت اربعین بحث زلزله کرمانشاه پیش آمد و به واسطه تدبیر انجام شده امکانات مازادی که در مجموعه عراق داشتیم به کرمانشاه منتقل شد که موکب های ماهدشت و محمدشهر به موقع حضور یافتند و کار ادامه موکب داری را در مناطق زلزله زده برعهده داشتند.
وی در پایان افزود: در اربعین 38 موکب امسال مشارکت داشتند که هر کدام کاری را در اسکان و تغذیه متقبل شدند.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.