مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان البرز گفت: با تعالیم قرانی می‌توان به تعاون، کار و مزد شایسته دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل خلیلی عصر امروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش کشور در البرز، ضمن ارائه گزارش این دوره از مسابقات قرآنی گفت: موضوع انس با قرآن در جامعه کارگری حائز اهمیت است چراکه با اقتصاد مقاومتی همسو است چراکه جامعه کار و تلاش را برای کار شایسته ترغیب می‌کند.

خلیلی، اظهار داشت: اگر کارگران و کارفرمایان با تعالیم قرآنی آشنا شوند به کار شایسته و مزد شایسته خواهیم رسید. معتقدم می‌توانیم با نور و روح قرآنی، تعاون را در محیط کار و توسعه برسانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اهتمام استاندار البرز، موضوع اشتغال با جدیت دنبال می‌شود و بین مدیران استان پویایی قابل ملاحظه‌ای ایجاد شده و شاهد همکاری بیش از پیش سایر دستگاه‌ها با اداره کار در استان البرز هستیم.

خلیلی گفت: پیش از این با هدف‌گذاری 33 هزار فرصت شغلی، مقرر شده بود هر سال از برنامه ششم، 0.8 درصد نرخ بیکاری، کاهش پیدا کند اما با تصویب اشتغال فراگیر، این تعداد به 45 هزار شغل ارتقا پیدا کرد که سال اول برنامه این نرخ به 1.2 برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با اشاره به 12 هزار ثبت‌نام در سامانه رصد تصریح کرد: در واقع 2 درصد نرخ بیکاری که نسبت به کل کشور در البرز بیشتر است، با 45 هزار فرصت شغلی مدیریت می‌شود.

خلیلی با اشاره به 13.8 درصد نرخ بیکاری استان البرز در تابستان گذشته ادامه داد: براساس آمارگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حدود 118 هزار نفر بیکار در استان وجود دارد که این رقم با توجه به 830 هزار نفر فعال اقتصادی استان و با در نظر گرفتن 13.8 نرخ بیکاری به دست می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.