به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد روز یکشنبه در نشست روحانیون البرز
با محور ' نقش روحانیون در صیانت از انفال ' که در محل سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حفاظت بهتر از جنگل ها و مراتع باید نهضتی فراگیر برپا شود و همه در این امر مهم احساس مسئولیت کنند.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم روحانیت در صیانت از اراضی ملی تبیین اینگونه موارد در حوزه منابع طبیعی در جامعه است ، اظهار داشت: مسئولان باید برای جلوگیری از خسارت و آسیب های احتمالی به عرصه های منابع طبیعی و برای ترویج فرهنگ حفاظت از این عرصه ها بیشتر تلاش کنند زیرا این کار مهم با افزایش شناخت مردم از قوانین منابع طبیعی محقق می شود.
وی با بیان اینکه با کمک روحانیون می توان مدیریت بهتری در جهت حراست از عرصه های منابع طبیعی برای مردم تشریح کرد؛ خطاب به مسئولان گفت: در مقابل دست اندازان و متجاوزان به عرصه های ملی باید برخورد محکمی صورت گیرد و در برابر آنان نباید کوتاه آمدو تسلیم شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیاء، توسعه و بهره ‌برداری درست و اصولی از منابع طبیعی در بین مردم از تأکیدات و توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: با حضور روحانیت در مجموعه منابع طبیعی علاوه بر جلو گیری از بروز خسارت های جبران ناپذیر به این اراضی می توان منافع بسیاری از این عرصه ها را برای مردم تشریح کرد.
حامد فرضی ادامه داد: بنابراین لازم است روحانیون به کمک احکام دینی اهمیت عرصه های منابع طبیعی را برای مردم تبیین کنند.
وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست با روند فزایند مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های عمومی یکی از راهبردهای مهم حوزه منابع طبیعی کشور است که دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در ادارات منابع طبیعی برای تحقق این امر تلاش می کند.
فرضی اظهار کرد: با برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری از قبیل بهره برداری از گیاهان دارویی و فعالیت های آبخیزداری در سطح استان انجام شده است که به صورت پایدار در جهت توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار موثر بوده است.
6156 /6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.