به گزارش ایرنا:
** پرسش مهر ریاست جمهوری
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: رسالت اصلی ما در قبال دانش آموزان پرورش اخلاق و ادب است که در مورد شیوه نامة اجرای مسابقات پرسش مهر باید دقت لازم را داشت.
عبدالکریم رستمی افزود: امروز مهمترین دستاورد آموزش و پرورش باید دستیابی دانش آموزان به دو موضوع اخلاق و ادب باشد.
وی افزود: ریاست جمهوری اسلامی ایران در پرسش مهر هجدهم این دو محور را به عنوان پرسش اصلی از دانش آموزان کشور قرار دادند و ما هم برای تحقق هر چه بهتر این هدف با کمک مدیران و معلمان تلاشمان بر این است که اخلاق و ادب را در رفتارهای دانش آموزان تقویت و نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: در صورت گسترش این آموزش ها به مهمترین اهداف سند تحول بنیادین نائل شده ایم.
** آموزش خود مراقبتی
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: کلید اصلی خود مراقبتی بحث آموزش صحیح به دانش آموزان است که توسط مراقبین سلامت در مدارس در حال اجراست.
قاسم پوستین دوز تصریح کرد: خود مراقبتی یکی از مهارت های زندگی است که کمک می کند دانش آموزان در مسیر زندگی راحت تر و با خطرات و آسیب های اجتماعی کمتری روبرو شوند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان جمعیت بسیاری از کشور را به خود اختصاص می دهند که از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند لذا اگر بتوانیم فرهنگ سالم زیستن را در این دوران نهادینه کنیم سلامت جامعه را تضمین کرده ایم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج ادامه داد: 16 هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش طرح سلامت خود مراقبتی در مدارس این ناحیه قرار گرفتند.
** آیین روز آزمایشگاه
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: روز آزمایشگاه با موضوع تئوری های علوم پایه براساس آزمایش در دبیرستان شاهد شهید نعمتی ها در این ناحیه برگزار شد.
وحید یعقوبی بیان کرد: انجام آزمایش در مدارس گام های اولیه در فرآیند ساخت ، تولید و زمینه ساز برقراری ارتباط بین علم و فناوری محسوب می شود.
وی بیان کرد: این نامگذاری با هدف توجه و تاکید بر نقش و جایگاه آزمایشگاه مدارس در یادگیری دروس تجربی انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یکی از مهم ترین عوامل ایجاد علاقه مندی دانش آموزان به انجام فعالیت های آزمایشگاهی را جذاب بودن فضای آزمایشگاه ها دانست.
یعقوبی تصریح کرد: انجام فعالیت های آزمایشگاهی علاوه بر تثبیت یادگیری و افزایش میزان ماندگاری مفاهیم اندوخته شده به کسب مهارت هایی منجر می شود ‌که در زندگی روز مره نیز مورد استفاده قرار می گیرد .
** برپایی نمایشگاه کتاب
مدیر آموزش و پرورش نظرآباد گفت: به مناسبت هفته کتاب با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نظرآباد نمایشگاه کتاب در پژوهش سرای دانش آموزی علامه حلی این شهرستان برپا شد.
محسن شهبازی سرور افزود: در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوعات مختلف از جمله کودک و نوجوان، ادبی، مذهبی، علمی، تاریخی، هنری ... در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی بیان کرد: این نمایشگاه از 22 تا 29 آبان ماه 96 از ساعت 8 صبح تا 17 عصر برای بازدید علاقمندان دایر است.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.