به گزارش ایرنا، مهدی جوهری روز شنبه در میزگرد تخصصی بررسی آثار اجتماعی اقتصادی حضور دستفروشان در کرج که از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و معاونت اجتماعی این سازمان در محل باشگاه میلاد برگزار شد، افزود: حل معضل دستفروشی نیازمند راهکار اجتماعی است و با نگاه های سیاسی دردی از مشکلات درمان نخواهد شد.
وی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی مدون و مشارکت همه دستگاه ها است، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین کارها بعد از تشکیل کارگروه، پیدا کردن آمار دقیقی از تعداد دستفروشان، پاتوق ها و حتی اجناسی که می فروشند است تا شورای شهر بتواند در این خصوص راه کار ها و قانون های مناسبی را پیدا و مصوب کنند.
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در این میزگرد با اشاره به راه اندازی 2 بازار مناسب در شان شهروندان برای ساماندهی دستفروشان، افزود: این بازارها در هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد.
اصغر نصیری با اشاره به حل معضلات اجتماعی با خرد جمعی و مشارکت تمامی دستگاه ها، افزود: علاوه بر مسئولیت هایی که بر دوش شهرداری است تا سایر دستگاه نیز پای کار نیایند و همدل و همراه نباشند، مشکلات اجتماعی شهر همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.
حمید کریمی رئیس اتاق اصناف استان البرز دراین نشست با بیان اینکه دستفروشی در همه کشورها وجود دارد، افزود: تنها فرقی که دستفروشی در ایران با سایر کشورها دارد آن است که دستفروشان ما ساماندهی نشده اند و همه چیز می فروشند اما در کشورهای دیگر دستفروشان هم ساماندهی شده اند و هم بر اساس دستور العمل اجرایی اقدام به فروش اجناس خود می کنند.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.