سید مهدی مصطفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل زمستان برای حیات وحش فصل پرخطری است و ضرورت دارد، مراقبت بیشتری در این فصل از حیات وحش استان صورت گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی استان به خصوص مناطق حفاظت شده البرز جنوبی و شکار ممنوع طالقان، حیات وحش به علت عدم دسترسی به منابع غذایی به مناطق حاشیه‌ای جاده و محل زندگی مردم می‌آیند که منجر به ایجاد رعب و وحشت در بین ساکنان بومی این مناطق می شود.
وی گفت: در این بین متاسفانه برخی از افراد سودجو نیز از موقعیت سوء استفاده کرده و به شکار این حیوانات می‌پردازند.
مصطفوی به ضرورت اقدام مناسب در صورت تعارض احتمالی با حیات وحش اشاره کرد و افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه از حیات وحش مراتب را با قید فوریت به اطلاع ادارات حفاظت محیط زیست برسانند و از هرگونه اقدام در خصوص زنده‌گیری و جابجایی گونه ها به صورت جدی خودداری کنند.
وی با تاکید بر این موضوع اضافه کرد: نظر به پیشروی استقرار سکونتگاه‌ ها در زیستگاه ‌های حیات وحش، تعارض بین حیات وحش و انسان افزایش یافته و به منظور کاهش این تعارضات اقداماتی همچون مدیریت صحیح پسماندها و دفن بهداشتی زباله‌ها، عدم استفاده از کودکان برای نگهداری گله، حصارکشی مناسب اماکن مسکونی و... ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان البرز اضافه کرد که اداره کل حفاظت محیط زیست در نظر دارد طی یک برنامه جامع این تعارضات را به حداقل ممکن برساند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.