خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه البرز در سال گذشته در اجرای طرح نماد رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد، افزود: این طرح در سال تحصیلی 96-95 در شش استان کشور به صورت پایلوت به اجرا در آمد که استان البرز توانست با اجرای برنامه های آموزشی - تخصصی برتر شناخته شود.
وی با اشاره به اینکه طرح نماد از سال 1395 تا 1400 در قالب برنامه ششم توسعه برای اجرا درمدارس پیش بینی شده است، یادآور شد: طرح نماد مبتنی بر پیشگیری رشدمدار است که در استان البرز برای آموزش به دانش آموزان و خانواده ها در سطح وسیع نیاز به همکاری دستگاه ها دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این نوع پیشگیری سعی دارد وقتی کودکی قصد بروز رفتار بزهکارانه را دارد با مداخله زودرس از مزمن شدن آن و احتمال بزهکاری در آینده جلوگیری کند.
ساکی گفت : پیشگیری زودرس، مداخله روانشناختی در فرآیند رشد کودکان است تا مانع از بروز رفتارهای پرخطری شود که احتمال پذیرش و بروز آن در کودکان وجود دارد.
وی با یادآوری نقش مدرسه در این طرح مهم گفت: با توجه به اینکه اهمیت مدرسه در تکمیل شخصیت کودک انکارناپذیر است مدرسه نقش مهمی در پیشگیری رشد مدار دارد و در این سند، آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی در نظر گرفته شده است.
ساکی اظهار کرد: طرح نماد در سال تحصیلی 96- 95 در 12 مدارسه شهرستان نظرآباد و آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج به اجرا در آمد که در قالب دوره های آموزشی و غربالگری آن 5 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.
وی بیان کرد: برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و والدین با عنوان طرح نماد ، 40 کتاب آموزشی تدوین شده است که در البرز در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: همه مجریان این طرح در مدارس منتخب شده آموزش تخصصی علمی و سامانه ای در زمینه طرح نماد دیدند.
ساکی یادآور شد: برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در طرح نماد نیاز به همکاری 9دستگاه اجرایی در استان البرز داریم.
وی تاکید کرد: از سوی بنیاد برکت ، برای اجرای آزمایشی این طرح در سال تحصیلی گذشته در استان البرز 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
وی تاکید کرد: اجرای دوره های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تا پایان اردیبهشت ماه سال 97 در مدارسی که مجری طرح نماد هستند ، ادامه دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.