به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان البرز افزود: باید سیاست ها در این زمینه هرچه سریعتر با برنامه ریزی دقیق مشخص شود.
وی ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید و اشتغال باید جهادی عمل کرد و آمار ارائه شده در بحث اشتغالزایی البرز قابل قبول نیست.
نجفی گفت: باید سیاست ها و طرح ها بازبینی شود و به دلیل ظرفیت های فناوری درالبرز باید دانشگاه را نیز به میدان آورد.
استاندار البرز خاطرنشان کرد : همچنین ظرفیت های کشاورزی البرز از جمله مناطق ویژه اقتصادی آن و پتانسیل های تحقیقاتی نشان می دهد از آنها می توان هرچه بیشتر در جهت اشتغالزایی بهره برد.
وی اضافه کرد:دهیاران در روستاها به دلیل پتانسیل های تولیدی بالای روستایی درالبرز وجود بیکار دراین ظرفیت ها نیز منطقی نیست.
استاندارالبرز ادامه داد : از ظرفیت مشاغل خانگی نیز هرچه بیشتر باید بهره برد و دراین زمینه نباید انفرادی عمل کرد .
وی تاکید کرد: درصورت توجه به این نکات و برنامه ریزی دقیق قطعا از رشد قابل توجهی در زمینه اشتغالزایی برخوردار می شویم و بسیاری از برنامه ها را باید اصلاح کردضمن آن که بانکها نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.
نجفی ادامه داد: جلسات اشتغال به دلیل ضرورتی که دارد نباید ماهانه باشد بصورت دو هفته یک بار نشست هم اندیشی قرارداده و دستگاه های اجرایی برای ارائه راهکاری وقت لازم را بگذارند.
وی با اشاره به اهمیت سیاست های اقتصادی مقاومتی گفت: بخش کشاورزی استان البرزباید هرچه بیشتر فعال شود چراکه این بخش سهم قابل توجهی در اشتغالزایی دارد.
نجفی افزود: بانکها باید هرچه بیشتر همراهی داشته باشند و از ظرفیت های استان البرز باید برای رشد و شکوفایی آن استفاده کرد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز دراین نشست گفت: شش ظرفیت بزرگ دراین شهرستان است که 20 هزار شغل ایجاد می کند.
ابوالقاسم پالیزگیرافزود: وارد کردن خط جدید سایپا با چهار هزار شغل ظرفیتی عظیم برای استان البرز به شمارمی رود که نقش موثری در سرمایه گذاری خارجی دارد .
وی ادامه داد: مشکل ما در اجرای این طرح هیچ اقدامی با وجود زمین دراین چند سال انجام نشده که در صورت واگذاری وزارت ارتباطات و فناوری اجرایی می شود.
پالیزگیرگفت: رفع مشکلات زیست محیطی برخی از واحدها و اهتمام برای طرح توسعه شرکت سیپورکس که در دولت ' تدبیرو امید' پس از 17 سال از خواب بیدار شد از دیگر مسایل مهم است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز دراین نشست بااشاره به جمعیت 900 هزار نفری حاشیه نشین در این استان خواستار اجرای طرح های اشتغازایی هرچه بیشتر شد .
استفاده از ظرفیت کاری زندانیان آزاد شده و ارایه وام به زندانیان برای بازگشت سالم به جامعه از دیگر موضوعات مطروحه دراین نشست بود.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.