ملیحه اکبری روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کلیددار شهر باید در درجه اول ولایتمدار و معتقد و ملتزم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، این یک خط قرمز غیرقابل چشم پوشی برای تمام گزینه های تصدی این مسئولیت خطیر است، اما در عین حال علائق سیاسی مد نظر نیست و آنچه اهمیت دارد، کارآمدی، حسن شهرت و برخورداری از توان مدیریتی و اجرایی جهت قرار گرفتن در این جایگاه خطیر است.
وی خاطرنشان کرد: شهردار منتخب باید از هرگونه انتصابات و جابه جایی های اتوبوسی و ایجاد فرصت های مدیریتی به نفع دوستان و اقوام خویش پرهیز نماید و از همه مهمتر به معنای واقعی کلمه در شهر سکونت داشته باشد تا مشکلات و کاستی های موجود را با بند بند وجودش درک و لمس کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: شهردار منتخب نسبت به ارائه برنامه جامع پیشنهادی با محوریت اهداف، اولویت ها و ایده ها در راستای ارتقای شهر در افق زمانی 4 ساله اقدام کند که کارآمدی، واقع بینی، نیازسنجی، امکان سنجی و قابلیت اجرا از معیارهای پذیرش و امتیازدهی به این برنامه ها است.
دبیر موقت شورای اسلامی شهر فردیس همچنین گفت: شهردار منتخب باید قائل به استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های مدیریتی بانوان باشد و از ظرفیت عظیم این قشر مهم و تاثیرگذار برای اعتلا و عمران مضاعف شهر بهره مند شود. ضمن آنکه باید حداقل 5سال سابقه فعالیت های اجرایی در حد شهردار، مدیرکل یا بالاتر از آن داشته باشد.
وی با بیان اینکه شهردار منتخب باید از ظرفیت های استانی و ملی برای جذب اعتبارات فراشهری برخوردار باشد. گزینه نهایی تصدی این مسئولیت خطیر باید در صحنه اقدام و عمل قائل به کاهش تصدی گری ها و ایجاد بستر مناسب جهت جلب مشارکت بخش خصوصی باشد و رگه ای از این مهم در سوابق اجرایی وی نیز مشاهده شود.
به گفته این عضو منتخب شورای شهر فردیس، شهردار منتخب باید به این دغدغه مهم رییس محترم جمهوری اسلامی ایران که شهرفروشی را آفت شهرداری ها و ساخت و ساز غیرمجاز و بی رویه را آفت اصلی شهرهای کشور دانسته اند، قائل و معتقد باشد و برای برای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تلاش ویژه ای داشته باشد و این تلاش در سوابق مدیریتی وی نیز مشهود و ملموس باشد.
وی اضافه کرد: همچنین شهردار منتخب فردیس باید از تحصیلات عالیه در سطح کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با فعالیت های شهرداری اعم از شهرسازی، معماری، مدیریت شهری، حقوق، حسابداری، جغرافیای شهری و... برخوردار باشد.
شهردار باید قائل به کار گروهی و تیمی بوده و به شأن والای نظارتی شورای اسلامی شهر احترام بگذارد و همواره خود را بر اساس قانون و در چارچوب قانون پاسخگوی نمایندگان مردم بداند.
به باور این عضو شورای شهر، شهردار منتخب فردیس باید در راستای استفاده از توانمندی های جوانان، ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند، محرومیت زدایی و ایجاد توسعه پایدار، برخورد شدید با ساخت و غیرمجاز و آیتم های این چنینی که مورد تاکید وکلای مردم قرار دارند، کوشا و ساعی باشد. همچنین افرادی که سابقه اداره شهرهای با جمعیت بالاتر از 250 هزار نفر، فعالیت اجرایی در مجموعه های عظیم مرتبط با بخش خصوصی و موارد این چنینی را دارا هستند، در اولویت می باشند.
وکیل مردم در شورای اسلامی شهر فردیس در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: اهداف و برنامه های ارائه شده از سوی شهردار منتخب فردیس باید مرکب از دغدغه های فرهنگی و عمرانی و خدماتی باشد و دغدغه های وی تک بُعدی و صرفاً متمرکز بر اجرای پروژه های عمرانی نباشد.
وی افزود: افراد بومی در شرایط مساوی با سایر کاندیداها در اولویت قرار دارند و در صورت انتخاب شهردار غیربومی نیز وی باید برای استفاده از ظرفیت های مدیریتی موجود دغدغه مند ظاهر شود. همچنین نیروهای ارزشی که سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را دارند، در گزینه های شرایط تحصیلی یا سوابق مدیریتی و اجرایی از تخفیف های لازم بهره مند می شوند.
اکبری در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: سیاست و رویه شورای اسلامی شهر فردیس وحدت، تعامل و حرکت در مسیر قانون است و از این رو شهردار منتخب نیز باید در همین راستا حرکت نماید و خود را به هیچ جناح و گروهی متمایل نگرداند و از دیگر رو سخنی فراتر از قانون با احدی نداشته باشد و به صورت ویژه برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ فاطمی تلاش نماید.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.