سید مجید موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی، افزود: 27 خرداد ماه هرسال یادآور سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی است.
وی اظهار داشت: جهاد سازندگی نهادی بود که به منظور رفع محرومیت از چهره روستاهای کشور پایه گذاری شد و در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم هزاران شهید گلگون کفن نقش کم نظیری در پیروزی های جبهه حق را داشت بطوریکه با کسب عنوان سنگرسازان بی سنگر از امام راحل درتاریخ جاودانه گشت.
وی گفت: این نهاد انقلابی در ادامه فعالیت با نام وزارت جهاد کشاورزی و به دوش گرفتن بار عظیمی از مسئولیت های سنگین علمی و اقتصادی و اجرایی در حیطه های مختلف کشاورزی محور استقلال و امنیت غذایی و خودکفایی اقتصادی در کشور محسوب می شود.
موسوی با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی فرصتی است که خادمین عرصه کشاورزی بخشی از فعالیت ها و برنامه های خود را خدمت ملت ایران عرضه کنند.
وی در خصوص مهم ترین عملکرد ها و اقدامات سازمان در سال 95 و برنامه های در دست اقدام در سال 96بیان داشت: سال 96 به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی تولید –اشتغال نامگذاری شده است لذا برنامه های سازمان نیز طبعاً به گسترش زیر ساخت های توسعه تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی گرایش دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در سال 95 جهاد کشاورزی استان البرز بعنوان دستگاه برتر در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی معرفی شد، از جمله برنامه های برتر در سال جاری را افزایش بهره وری آب کشاورزی با توسعه سیستم های نوین آبیاری دانست.
وی اظهار داشت : در سال95 با جهش اساسی در اعتبارات مربوطه و اختصاص 155 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان مجری طرح های آبیاری تحت فشار بیش از 2200 هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شد.
وی گفت: در سال جاری نیز روند پرداخت کمک بلاعوض ادامه خواهد یافت و انتظار می رود در سال جاری نیز حداقل به میزان 2500 هکتار سیستم آبیاری مدرن در سطح اراضی اجرایی شود.
موسوی در پایان یاد آور شد که همچنین برابر قول مسئولین آبفای استان تحویل پساب تصفیه شده از اواسط سالجاری در ماهدشت کرج آغاز که در صورت تامین، نوید بخش کشت مجدد اراضی 2000 هکتاری ماهدشت است.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.