زهره حجازی روز چهارشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا درخصوص راه اندازی مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی بین المللی دراستان البرز افزود: با توجه به افزایش شمار کارجویان این استان و همچنین برای تقاضا برای کار در سایر کشورها ضرورت ایجاد دفتر کاریابی غیردولتی بین المللی در استان احساس شد.
وی اضافه کرد: پس از بررسی درخواست های متقاضیان برای تاسیس این نوع کاریابی ها در مراجع ذیصلاح ونیز پیگیری های مسئولین حوزه اشتغال این اداره کل و پس از مراحل لازم برای صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت تعاون ، این دو کاریابی غیر دولتی بین المللی در استان البرز مشغول بکار شده اند.
وی با اشاره به این که وظیفه کاریابی بین المللی اعزام افراد به خارج از کشور و جذب نیروهای خارجی برای کار در داخل کشور است گفت : این موسسات فرصت‌های قابل توجهی را برای کارجویان و متخصصان علاقمند به کار در خارج از کشور فراهم می‌کند و تلاش می شود از طریق معرفی نیروهای توانمند و متخصص به این نوع کاریابی ها ، بخشی از نیروی جویای کار در استان در بازارهایی غیر از بازار کار داخلی مشغول به کار شوند.
مدیراموراشتغال وکارآفرینی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در کاریابی بین المللی اعزام نیروی کار و دارای مهارت به خارج از کشور و بالعکس وجود دارد و هرچند هدف این است که اعزام نیروهای کار به خارج منجر به مهاجرت نشود و بالاترین اولویت ما در بحث اعزام نیروی کار به خارج مهارت آموزی کارجویان در حوزه های مختلف تخصصی اشتغال است.
حجازی افزود: اکنون 25دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی در استان البرز فعال است و در این زمینه اداره کل نیز با توجه به نیاز استان برای اولین بار این 2 کاریابی غیر دولتی بین المللی را در کنار کاریابی های داخلی استان تاسیس شده است.
2098/ 6155 خبرنگار: مریم صوفی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.