مهدی لطفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح های مختلفی برای ساماندهی ساخت وسازها و پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز در این منطقه اجرایی شده و نظارت ها تشدید شده است.

منطقه هشت شهرداری کرج حدود ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که سکونتگاه غیر رسمی حسن آباد بالا در سال های گذشته با هجوم بساز و بندازها در این منطقه شکل گرفت .

به گفته شهردار منطقه هشت کرج ، اکنون هیچ گونه ساخت وساز غیر مجاز در این محدوده انجام نمی شود.

شهردار منطقه هشت کرج گفت: یکی از معضلات اصلی فرآِیند مدیریت شهری سکونتگاه های غیر رسمی است که اغلب کشور ها با آن درگیر هستند، منطقه حسن آبالا یکی از این سکونتگاه ها بوده که سال ها طول کشیده  تا به این وضعیت رسیده است.

وجود ساختمان های چهار تا ۶ طبقه از معضلات این گونه سکونتگاه ها بوده که به و صورت غیر مجاز و غیر مقاوم ساخته شده است. 

لطفی بیان داشت : برهمین اساس طی ۱۰ ماه گذشته حتی  یک ساختمان غیر مجاز در محدوده منطقه هشت احداث نشده و ساخت و سازهای غیر مجاز به صفر رسیده است ،اکنون۴ ساختمان که در گذشته خلاف داشته اند در سقف های دوم و سوم متوقف شده است.

وی افزود: ضمن نظارت لحظه ای ساخت وسازها در منطقه ، تمام نیروهای پلیس ساختمان مراقبت می شوند، در ماه های اخیر ۱۲ نیروی نظارتی برای بهبود وضعیت پایش در منطقه جابه جا کرده ایم.

لطفی  بیان داشت : طرح ها و برنامه های متعددی برای ساماندهی ساخت وسازها در این منطقه دنبال می کنیم و به طور قطع با دستگاه های متولی همکاری خواهیم کرد.

شهردار منطقه هشت کرج در بخش دیگری ازسخنانش به موضوع آسفالت معابر در این منطقه اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم ها و مشکلات مالی این شهرداری طی سال گذشته تاکنون موفق به آسفالت و اصلاح  بیشتر خیابان ها و معابر محدوده کاری خود  شده و دراین زمینه توانسته رضایت شهروندان را جلب کند.

وی گفت: خیابان اصلی  روبروی دانشگاه هنر به علت خرابی آسفالت، سالها سبب آزردگی خاطر مردم شد که برای بهسازی این خیابان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ماه های اخیر هزینه شد، بلوار امام جعفر صادق (ع) از سه راه رجایی شهر تا پمپ گاز بسیار نامناسب بود که به صورت ۲ طرف شیب ایجاد کردیم و روکش آسفالت شد، زیر گذر طالقانی تا میدان سپاه به طور کامل آسفالت کردیم.

شهردار منطقه هشت کرج  بیان داشت : طرح ساماندهی پیاده رو ها  از  بلوار امام جعفر صادق (ع) ، کوهپایه ها و مسجد مهدویه  انجام شده  و بلوار جمهوری اسلامی از میدان سپاه به سمت میدان جمهوری هم در حال کار هستیم.

وی گفت : اکنون ساخت پارک توتستان به وسعت چهار هزار مترمربع ، پارک ضلع شمالی بلوار ملاصدرا  و پارک ویژه کودکان به وسعت حدود چهار هکتار در دست اقدام قرار گرفته است .

اکنون بیشترین سرانه فضای سبز کرج با ۱۴ متر مربع مربوط به منطقه هشت است  و بیشترین  کاشت فضای سبز در کرجمربوط به این منطقه می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.