به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم که به عنوان یکی از بیماران بهبود یافته از کرونا ظهر امروز در یک مرکز جامع اهدای خون در کرج برای اهدای پلاسما حضور یافت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ما انسانیم و نجات یک انسان دیگر و کمک به وی در هر شرایطی وظیفه ماست.

وی افزود: همانگونه که در شرایط جنگی و یا بروز حوادث خاص مردم خون خود را اهدا کردند اکنون نیز بحث اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای درمان افرادی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند اهمیت دارد زیرا یکی از روش درمان این عزیزان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: کرونا بیماری ویروسی است وقتی افرادی مبتلا شده و بهبود می‌شوند، در بدن آنها آنتی بادی‌هایی ترشح و ساخته می‌شود که علیه ویروس کرونا مؤثر است.

دکتر کریم با بیان اینکه بر اساس این دستاوردها در کشوری مانند چین طرحی تحت عنوان پلاسما درمانی شکل گرفت، گفت: در این طرح درمانی پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا را دریافت کرده و به بیماران مبتلا به کرونا تزریق می‌کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه البرز در این زمینه پیشگام شد تا اثربخشی طرح پلاسما درمانی را اجرا کنیم، افزود: در حال حاضر چند دانشگاه علوم پزشکی محدود در کشور هستند که این طرح را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه اهدای پلاسما را انجام داده است تا الگویی برای دیگر بهبود یافتگان از کرونا باشد تا در این کار خیر مشارکت کنند، عنوان کرد: با این کار به بهبودی دیگر هموطنان خود کمک می‌کنیم.

دکتر کریم با بیان اینکه مردم همیشه در کارهای خیر پیشقدم هستند، گفت: در بلایای طبیعی همیشه داوطلبانه برای کمک به دیگر هموطنان حضور داشتند و اطمینان دارم مردم البرز که در بحث مقابله با کرونا بسیار خوش درخشیدند برای اهدای پلاسمای خون نیز حضوری پررنگ خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1420628
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.