سرگرد پاسدار محمد ادب زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش سنگین باران از صبح روز شنبه هفته جاری به مدت ۲۴ ساعت به میزان میانگین ۶۵ میلی متر،‌ منجر به آسیب ها و خساراتی به مناطق روستایی، جاده ها و پل های این شهرستان شد.

وی اظهار داشت: این بارندگی منجر به طغیان رودخانه شاهرود طالقان شد به دلیل عدم لایروبی رودخانه در سال های گذشته و پس زدن آب در خیلی از نقاط رودخانه، منجر به وارد شدن آب به بستر پل ها شد که در نتیجه ی آن پلی در روستای جزن به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و پل قدیمی شهرک طالقانی نیز به میزان ۵۰ درصد تخریب شد.

وی گفت: همچنین دیوار برشی روبروی روستای نساء به صورت کامل تخریب و پل بین مزارع بعضی مناطق نیز تخریب شد ضمن اینکه در روستاهای کرود و سگرانچال نیز با رانش های شدید زمین روبرو شده ایم.

ادب زاده با بیان اینکه با محض اطلاع از وقوع سیلاب به نیروها فراخوان دادیم، افزود: در جریان این بارندگی شدید، ۱۰ تا ۱۵ خانه در نزدیکی شهرک طالقانی دچار آب گرفتگی شدند که نیروهای سپاهی و جهادی به سرعت وارد عمل شدند و سریع آب منازل را تخلیه کردند.

وی تعداد نیروهای جهادی و بسیجی درگیر در جریان سیل دیروز را حدود ۵۰ نفر دانست و اضافه کرد: بیشتر اقدامات ما در رفع آب افتادگی معابر خانه ها بوده است.

جانشین فرماندهی سپاه طالقان یادآور شد: به دلیل بارش های اخیر و آب گرفتگی بالای سد طالقان، پیش بینی می شود که این سد بین ۱۰ تا ۱۲ روز آینده سرریز شود.

شهرستان طالقان دارای ۸۳ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.