دکتر حسین کریم روز پنشجنبه  در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته سلامت و  برای قدردانی از مدافعان سلامت البرز برگزار شد، گفت: البرز استانی آسیب پذیر است و ممکن بود در برابر کرونا بنا به دلایلی این مهم خیلی بیشتر از آنچه که اکنون حادث شده است خود را نشان دهد، یکی از این عوامل تراکم جمعیت در البرز است که به شدت در کنار هم بودن ها را بیشتر می کند. همجواری با استان های تهران ، قم و مناطق شمالی کشور بر میزان آسیب پذیری این استان در برابر کرونا افزود.

وی بیان داشت : با وجود این مسایل استان البرز با مشارکت و همکاری خوب مردم و تلاش مدافعان سلامت تاکنون توانسته روند پیشگیری و درمان کرونا را به خوبی پیش ببرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد که  فاجعه ای که ممکن بود به دلیل کرونا در البرز رخ دهد را نداشته ایم و عوامل مهمی از جمله انسجام موجود میان ارگان ها و مسوولان ارشد البرز به هنگام تصمیم گیری ها در جلوگیری از بروز این مسئله بسیار تاثیر گذار بود.
 وی گفت: از روز اول شاهد تشکیل ستاد کرونا در استان استان بودیم و تصمیمات اتخاذی و مهم در این باره در البرز سریع تر از دیگر استان ها شروع شد.

دکتر کریم گفت : وجود رسانه های بسیار قوی و همراه در استان نیز در امر مقابله با کرونا تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده است و انعکاس صحیح اخبار موجب شد تا مردم حرف ما را نه با گوش بلکه با دل بشنوند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش، زحمات و کار بزرگ کادر درمان در البرز و همچنین رسانه ای استان جلوی صدها مرگ دیگر در استان که ممکن بود در نتیجه ابتلا به کرونا پیش آید، گرفته شد.

بیماری کرونا برای نخستین بار در ووهان چین شیوع پیدا کرد و به ۲۱۰ کشور و سرزمین در جهان رسید که سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.