نورمحمد فردی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز افزود: مهمترین اصل در بحث اطلاع رسانی، انتشار محتواهایی است که باید مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد.
وی ادامه داد: مدیریت افکار عمومی با رویکرد اقناع سازی می‌تواند در حوزه های مختلف از جمله مسایل اجتماعی بستر ساز امنیت جامعه است و به هر میزان اعتماد را گسترش دهیم، امیدواری افزایش می یابد.
فردی گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه دهنده طرح فاصله گذاری اجتماعی است که باید همه واحدهای صنفی ، تولیدی، صنعتی و ادارات آن ر رعایت کنند و بدون استثنا پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند.
وی افزود: تمام واحدهای صنفی باید کد خود را در جلوی دید مشتری الصاق و بازرسان روزانه با محوریت مراکز بهداشت محیط، اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان،  اماکن، اتاق اصناف و اتحادیه ها بازرسی کنند بطوریکه  در صورت عدم ثبت در سامانه نسبت به تعطلیلی واحدهای که کد وارد سامانه سلامت نشدند اقدام  شود.

فردی اظهار داشت:  اداره کل صمت در استان البرز با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه ها باید نسبت به آموزش تمام صنوف اقدام  کنند، بنابراین تمام واحدهای صنفی که بازگشایی می شوند باید در سامانه سلامت ثبت نام  و کد چهار رقمی خود را دریافت کنند.

وی یادآورشد:  صنوف پر خطر و پر ریسک از جمله؛ فروشگاههای بزرگ زنجیره ای ، پاساژها، مجتمع تجاری و بازارهای مسقف و رستوران ها و مراکز بازی پر تجمع مدارس و دانشگاهها و پارک ها همچنان تعطیل است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت : تجربه ثابت کرده در هر کاری که مردم در صحنه باشند آن طرح با موفقیت انجام می شود و در این خصوص حمایت مردم فهیم استان البرز به ویژه اصناف، بازاریان، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی، سپاه و شهرداری ها قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: لازم است تمام دستگاههای اجرایی در کنار اصحاب رسانه و تشکل‌های مردم نهاد بر رعایت این مهم توجه بیشتری داشته و مسوولان امر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون استاندار انتشار اطلاعات درست را از مهمترین وظایف شورای اطلاع رسانی برشمرد و گفت: در حوزه اطلاع رسانی می توان از ظرفیت رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، اقشار و گروه های مختلف بهره برد.
فردی در راستای کیفیت بخشی و اثرگذاری بیشتر برنامه های صدا و سیما استفاده از پتانسیل کارشناسان مذهبی، پرستاران، پزشکان، متخصصان، صاحبان صنوف مختلف، معتمدین را پیشنهاد داد.
در ادامه این نشستاعضای شورای اطلاع رسانی استان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تقویت اطلاع رسانی جهت مقابله با کرونا ویروس پرداختند.

استان البرز بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توضیعی و خدماتی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.