داود بدرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عزم جهادی برای حفاظت از اراضی کشاورری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: برای پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی پایش ها و بازدیدها میدانی از ابتدای اسفند ۹۸ و در ایام نوروز با شدت بیشتری انجام شد.

وی اظهار داشت:‌ برای  اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، به طور روزانه و منظم بازدیدهای میدانی از تمام اراضی کشاورزی و باغات شهرستان نظرآباد در دو بخش مرکزی و تنکمان انجام شده است.

بدرزاده گفت: بر اساس  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی، با قلع و قمع بیش از ۲۵ مورد شامل حصارکشی ، دیوارکشی،بناهای در حال ساخت و... در حدود  ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ضمن شناسایی بیش از ۲۵۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز و صدور اخطاریه به متخلفین بیش از ۱۵۰ مورد از فعالیت ساختمانی آنها متوقف شده و مقرر شده است در صورت جمع آوری نکردن فعالیت های  غیرمجاز توسط مالکین در روزهای آتی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با دستور مقام قضایی براساس اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی نسبت به قلع و قمع آن ساخت و سازها نیز اقدام کند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد ادامه داد: همچنین با اجرای احکام قطعی صادره از محاکم قضایی مبنی بر جمع آوری ساخت و سازهای غیر مجاز، ۳ فقره رفع تصرف در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار اجرا شد.

تشکیل  ۵۰ فقره پرونده قضایی برای ارسال به محاکم قضایی به منظور رسیدگی و تعیین تکلیف مستحدثات غیر مجاز نیز از سایر اقدامات انجام شده در مدت زمان مذکور می باشد.
 
بدرزاده  یادآور شد: علیرغم وجود اپیدمی بیماری در کشور و سایر محدودیت های موجود همکاران و پرسنل اداره امور اراضی این مدیریت با تلاش و کوشش جهادی حافظ اراضی کشاورزی  شهرستان هستند و به شدت با متخلفان برخورد می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.