بنابر اعلام  روز دوشنبه روابط عمومی پارک علم و فناوری استان البرز عطاء الله ربانی در نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونانش با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور، افزود:  سه شرکت در حوزه تولید ماسک با ظرفیت حدود ۴۰ هزار ماسک در روز، هشت شرکت با ظرفیت حدود ۹۰ هزار لیتر ژل و مواد ضد عفونی کننده در روز و ۲ شرکت در زمینه تولید لباس با ظرفیت بیش از یک هزار دست لباس بیمارستانی در روز و سه شرکت در زمینه  تولید محصولات و تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله شرکت های دانش بنیان و فناوری هستند که پای کارآمده اند.

وی  ادامه داد:  تولید تونل های ضدعفونی کننده، تولید کیت های آزمایشگاهی، تولید تب سنج دیجیتالی، تولید دستگاه اوزون ساز  از دیگر دستاورهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز در این شرایط کرونایی در کشور بوده است.
رییس پارک علم و فناوری البرز در این زمینه با اشاره به اینکه صدور مجوزهای تولید محصولات توسط شرکت های دانش بنیان از سوی دستگاه های ذیربط باید تسهیل شود افزود: همچنین باید برای ارایه وام و تسهیلات برای شرکت های کوچک در مقایسه با شرکت های بزرگ تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.
در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد  حسن فدوی جهرمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسون مستقر در پارک به معرفی فعالیت ها و محصولات شاخص خود در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پرداخت.

 دراستان البرز ۱۷۰ شرکت دانش بنیان فعال است که ۱۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری فعالیت دارند .
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.