سید جلیل موسوی روزیکشنبه درنشست با اعضای ستاد پیشگیری از کرونا اداره کل آموزش و پرورش البرزاظهارداشت: ۱۵ گروه جهادی دانش آموزی برای مقابله با بیماری کرونا ، اقدامات پیشگیرانه ، تولید و توزیع لوازم بهداشتی مورد نیازمراکز درمانی استان تشکیل و فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۶ کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان درالبرز راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: دراین کارگاه ها تا کنون بیش از ۳۰ هزار ماسک تولید شده است که دانش آموزان جهادگراستان در تولید این ماسک ها نقش فعالی داشته اند.

وی تصریح کرد: ۱۴۰ دانش آموزجهادگرنیز همیار بهداشت هستند و با بسیج جامعه پزشکی دربخش غربالگری و توزیع ماسک، ژل ضدعفونی ومایع ضدعفونی مشارکت دارند.

موسوی اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی توسط این گروه  بین خانواده های دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی ادامه داد:مشارکت دانش آموزان جهادگردر ضدعفونی و گندزدایی مدارس، فضای اداری آموزش و پرورش البرزهم تحسین برانگیز است زیرا با همکاری آنان  ۵۱۰ مدرسه و فضای اداری ضدعفونی شد.

وی تهیه وتوزیع پوسترهای تبلیغاتی مقابله با کرونا و پویش نقاشی درخانه می مانیم را ازدیگر اقدامات فعالیت های بسیج دانش آموزی در البرز برشمرد.

 رییس بسیج دانش آموزی البرز ازضدعفونی معابر و خودروها وغربالگری عمومی توسط دانش آموزان در قالب طرح شهید بهنام محمدی را با همکاری بسیج محلات از دیگراین اقدامات انجام شده در پیشگیری از بیماری کرونا دراین استان ذکرکرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزهم گفت: تاکنون بیش از ۵۰ اقدام پیشگیرانه ویروس کرونا با رویکرد آگاهی بخشی وخود مراقبتی برای جامعه هدف دراین استان انجام داده است.

فرشید علیزاده افزود: دراین راستا تشکیل ستاد مدیریت بیماری کرونا، حضور و مشارکت فعال درنشست های کمیته مدیریت استانی کنترل و پیشگیری ازویروس کرونا، حضور درجلسه ویدئو کنفرانس وزارتی و استانی و تشکیل کمیته منطقه ای برای کنترل و پیشگیری ازابتلا به بیماری کرونا نیز انجام شد.

وی بیان داشت: برگزاری نشست کارشناسی سلامت وتندرستی، آموزش معاونین پرورشی و تربیت بدنی  و مراقبین سلامت نواحی و مناطق تابعه با همکاری مراکز بهداشتی شهرستان ها ودانشگاه علوم پزشکی براساس مصوبه های کمیته استان وشرکت در نشست های استانی پیشگیری از بروز بیماری های معاونت بهداشتی ازدیگر اقدامات انجام شده درآموزش و پرورش البرز است.

علیزاده ادامه داد: حضور دانش آموزان بسیجی در بیمارستان ها و اهدای گل به بیماران و کادر درمانی و نصب بنر، حضور در فضای مجازی در اطلاع رسانی و آموزش و سرگرمی از دیگر اقدامات انجام شده است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.