پاسدار نجمه چگینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور، مردم سوالات فراوانی در خصوص علایم این بیماری و نحوه برخورد با آن را دارند که به همین منظور برنامه ریزی لازم برای پاسخگویی و مشاوره به این مطالبه مردمی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: کانال «آینده اذعان اسلام است» در پیام رسان ایتا با هدف خدمات مشاوره تلفنی و پایش سلامت شهروندان استان در راستای مدیریت بحران کرونا تشکیل شده است.

وی گفت: بسیج زنان استان برای ایجاد این کانال طی فراخوانی از مشاوران و روانشناسان ضمن گذراندن دوره تکمیلی در سپاه، دعوت کرد تا در این فضای مجازی بسیجی وار پاسخگوی سوالات مردم در این دوره بحران باشند.

چگینی افزود: تاکنون حدود ۲۰ نفر از بانوان مشاور استان که شماره تماس تمام آن ها در این کانال آمده، مشغول خدمات رسانی و پاسخگویی شده اند و این عدد همچنان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه این مشاوران در زمینه خانواده، تربیت فرزند و بیماری کرونا مشاوره می دهند، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا منجر به بروز دلسردی و افسردگی در بعضی خانواده ها شده که این مشاوره به کمتر شدن استرس افراد کمک می کند.

رییس بسیج جامعه زنان سپاه استان البرز با اشاره به اینکه افراد بدون فاش شدن هویتشان می توانند به صورت آنلاین با مشاور ارتباط برقرار کنند، گفت: همچنین مشاوران خانواده غیر حضوری در استان البرز و سایر نقاط کشور توانسته‌اند به بسیاری از خانواده‌هایی که دچار اختلاف با یکدیگر هستند کمک کنند و از جدایی آن‌ها جلوگیری کنند.

چگینی تصریح کرد: در این پویش روزانه مشاوره‌های خانواده، سلامت روان، کودکان و نوجوانان و جوانان به عموم مردم استان البرز و کشور انجام خواهد شد، در واقع این پویش برای کسب آرامش، سلامت روان جامعه و حمایت از پویش «در خانه می‌مانیم» برنامه ریزی و تدوین شده است.

تولید روزانه ۴۵ هزار ماسک توسط بسیجیان البرزی

رییس بسیج جامعه زنان سپاه استان البرز با اشاره به راه اندازی ۹۰ کارگاه جهادی در استان، گفت: ۵۰ درصد افراد فعال در این کارگاه را بانوان بسیجی و جهادگر تشکیل می دهند.

وی افزود: این بانوان در تهیه و توزیع بسته های معیتشی و بهداشتی در قرارگاه های محله محور نیز فعال هستند به طوریکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند و محروم استان توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.