عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست با اعضای نظام پزشکی استان البرز افزود:  قبل از اجرای نظام تحول سلامت، سرانه تخت های بیمارستانی در البرز پنج دهم به ازای هر یک هزار نفر بود که در دولت تدبیر و امید مجموع تخت های بیمارستانی این استان به سه هزار و ۶۰۰ تخت رسید.
استاندار البرز با اشاره به اینکه ماموریت اصلی دولت ها، سلامت و امنیت است، گفت: در این استان بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین و استقرار چهار زندان بزرگ، تراکم بالای جمعیت، شاهراه ارتباطی ۱۴ استان کشور، تهدیدی برای ایجاد بحران به واسطه شیوع کرونا محسوب می شد.
وی اضافه کرد: در شرایطی که استان های همجوار البرز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار داشتند و همچنان حجم ترددها در محورهای این استان بالا بود، با بسیج مردم، مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر این استان در وضعیت حاد و بحرانی قرار نگرفت.
شهبازی بیان داشت: در انتظار کمک و مساعدت نماندیم و از آغازین روزهای شیوع بیماری با تمام توان طی رایزنی و بهره برداری از فرصت ها برای دریافت دارو و راه اندازی خطوط تولید برای مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات پزشکی و همچنین افزایش امکاناتی همچون سی تی اسکن  اقدام  شد..
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی را رها نکردیم و هر چه که اعلام نیاز کرد، تهیه کردیم، افزود: استان البرز در تولیدات مربوط به مقابله با کرونا در کشور بسیار متفاوت ظاهر شد و تولیدکنندگان فراوانی به کمک ما آمدند.
استاندار البرز گفت: قدردان حضور فعال و پویای بخش خصوصی در حوزه درمان هستم چراکه همواره پای کار بودند و برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردند و زیان های مالی نیز داشتند که برای جبران آنها نیز تدابیری اندیشیده شد.
وی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهوری و استانداران سراسر کشور، افزود: بیش از هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در البرز آماده شد که بیش از ۴۰۰ مورد آن به سیستم بیمارستانی متصل شد.
شهبازی عنوان کرد: همت والایی در مجموعه البرز شکل گرفت و از مردم و اصناف گرفته تا تمام نیروهای نظامی و انتظامی و مسوولان دولتی بسیج شدند برای توقف شیوع کرونا در البرز اقدام کردند.
وی گفت: شیوع کرونا شیب ملایمی گرفته و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها کاهش یافته است، ولی همچنان باید گروه های آسیب پذیر و مسن بیش از باقی مردم از سلامتی خود مراقبت کنند.

استاندار البرز اضافه کرد: در طول همین هفته روسای بانک ها دعوت می شوند تا گره ای از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در بخش خصوصی باز شود چراکه در این شرایط جانانه پای کار آمدند.
وی با تاکید بر ایجاد کارگروهی برای حل مشکلات مجموعه نظام پزشکی البرز، افزود: آمادگی خود را برای حمایت از بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان با هشت هزار عضو، اعلام می کنیم و از سیستم بانکی نیز در این راستا کمک می گیریم.

وی گفت:  تلاش های بسیاری صورت گرفت تا نگاه ملی به البرز معطوف شود، طی چند ماه گذشته شاهد سه بار حضور رییس جمهوری  و ظرف مدت یک فصل میزبان روسای  محترم سه قوه در استان بودیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.