سرهنگ دوم پاسدار مجید زنجانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نقاهت گاه برای گذران دوران نقاهت بیماران کرونایی در هفته دوم بیماری با ۳۶ تخت مجهز شده است.

وی اظهار داشت: : قرار براین است که بعد ازرفع مرحله خطر هفته اول، ما در هفته دوم بمدت ۵ الی ۶روز در خدمت بیماران کرونایی باشیم و ما وظیفه پشتیبانی عمومی را بر عهده داریم و اصل کار درمان، تامین دارو و کنترل برعهده کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

زنجانی اضافه کرد که در چهار نقطه دیگر از شهر کرج ۳۰۰ تخت برای گذران دوران نقاهت و بیماری بیماران کرونایی آماده سازی شده است.

تولید روزانه بیش از ۶ هزار ماسک در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه کرج ادامه داد:‌ از روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا، تولید ماسک در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان با خط تولید ۲ نوع ماسک معمولی و n۹۵ آغاز شد به طوریکه روزانه ۱۵۰۰ عدد ماسک n۹۵ و پنج هزار عدد ماسک معمولی تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در تولید ماسک مشغول فعالیت هستند، گفت: پس از تولید ماسک، تمام آن ها در یک مرکز ایزوله و ضدعفونی می شوند و به صورت کاملا بهداشتی در اختیار مراکز بهداشتی، عموم مردم و مناطق مجروم قرار می گیرند.

زنجانی افزود: در یک اقدام خود جوش وحوزه محور ما توانستیم به ۵۰۰ نفر از بسیجیان خواهر وبرادر ناحیه امام حسین (ع) کرج را آموزش‌های پرستاری و کمک های اولیه را ارایه بدهیم که درصورت نیاز به کمک کادر پرستاری، درمانی ومدافعان سلامت کرج اضافه خواهند شد.

راه اندازی ۸۶ قرارگاه محله محور

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با اشاره به راه اندازی ۸۶ قرارگاه محله محور، گفت: این قرارگاه ها که متشکل از فرمانده هان پایگاه های بسیج محلات، امام جماعت مسجد محله، معتمدین محلی، نمایندگان کادر پزشکی و ناجا هسنند، اقدام به برگزاری جلسات محله ای می کنند و مشکلات موجود در محله را احصاء می کنند.

وی ادامه داد: همچنین این قرارگاه ها اقدام به غربالگری و بیماریابی در محلات کرده و اگر نیاز به معرفی به مراکز بهداشتی و درمانی داشته و یا در منزل احتیاج به مراقبت و رسیدگی داشتند، اقدام می کنند.

زنجانی اضافه کرد: ضمن اینکه به افراد مسن، جانبازان، خانواده شهدا و دیگر افراد نیازمند در ضدعفونی و رساندن وسایل مورد نیاز شوینده و دیگر اقلام مورد نیاز کمک می کنند.

وی بیان داشت: همچنین بسیجیان کرجی در بحث کنترل ترددهای محورهای ورودی وخروجی شهر کرج با همکاری نیروی انتظامی وهلال احمر حضور فعالانه وشبانه روزی در چندین محور (پل فردیس خروجی مهر ویلا –میدان حافظ کلاک- میدان امیر کبیر و..)دارند.

تاکنون تست کرونای یک هزار و ۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

استان البرز دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.