فرشته فهمیده روز شنبه درگفت و گوبا ایرنا اظهارداشت: این طرح فرهنگی– آموزشی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه دربین دانش آموزان و اولیا به منظور ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان، پر کردن اوقات فراغت با مطالعه کتاب و قرار گرفتن کتاب در لیست نیازهای ضروری سبد خانواده درسال ۹۹ اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها که مردم ناگزیر هستند به دلیل شیوع بیماری کرونا درخانه بمانند،بهترین فرصت برای مطلعه کردن است.

 وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش سرانه مطالعه و امانت کتاب به یکدیگر را درپی دارد، یادآورشد: عمق بخشی به خوانده های اعضای سفره کتاب از دیگر مزیت های مهم این برنامه است.

فهمیده تصریح کرد: برنامه سفره کتاب به مدت یک ماه برای دانش آموزان البرزپیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان از کتاب های مطالعه کرده را خلاصه برداری می کنند و سپس این چکیده را دراختیار سایر دانش آموزان گردآمده درسفره کتاب فضای مجازی قرارمی دهند.

وی قرآن را بهترین الگو برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و ادامه داد: نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت اسلامی برمبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت لذا بخشی از این سفره مطالعه به کتاب های منتشرشده در حوزه علوم قرآنی اختصاص دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: امکان حضور والدین با دانش آموزان در این سفره نیز فراهم آمده تا نقش کتاب در کانون خانواده پررنگ تر شود.

فهمیده تاکید کرد: دانش آموزانی که اهل مطالعه هستند درامور تحصیلی و روابط اجتماعی موفق ترهستند و در برابرآسیب های اجتماعی آگاهانه عمل می کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموزدارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.