فرشید علیزاده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رسالت خطیردانش آموزان سفیر سلامت در این زمینه این اقدام فرهنگی – آموزشی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع این کتاب نقش بسزایی درراستای توانمند سازی و آموزش دانش آموزان عضو در برنامه سفیران سلامت استان دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه محتوای آموزشی این کتاب توسط مراقبین سلامت با همکاری دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است، یادآورشد: دربرنامه سفیران سلامت دانش آموزی، سفیران سلامت از طریق دریافت آموزش‌های لازم،آموخته‌های خود را از طریق آموزش همسالان به دوستان خود انتقال داده و در ترویج مفاهیم سلامت و بهداشت در مدارس،خانواده و جامعه فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: درسر فصل های این کتاب مطالبی مفید درزمینه آشنایی با تغذیه سالم،اهمیت ورزش در سلامتی،توجه به بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر،نحوه ی شستن صحیح دست‌ها،حفاظت از محیط زیست،پیشگیری از حوادث،بهداشت دهان و دندان،آموزش مهارت‌های زندگی و سلامت روان گنجانده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: درگذشته دانش آموزان به عنوان همیار پلیس نقش مهمی در آگاهی بخشی به خانواده و جامعه خود داشته اند لذا امروز با توجه به بیماری کرونا هم به عنوان سفیران سلامت مسئولیت مهمی بر دوش دارند.

علیزاده تاکید کرد: سفیران سلامت با شرکت و حضور فعال در پویش ملی " هر دانش آموز یک سفیر سلامت " همراه با شعار # نه به سفر # نه به دید و بازدید # در خانه بمانیم ، توان خود را در مهار،کنترل و شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس به نمایش می گذارند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد

تاکنون تست کرونای ۱۲۹۶ نفر در البرز مثبت شده و ۱۸۶ بیمار مشکوک و مبتلای قطعی کرونا در این استان جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.