عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا البرز که با حضور دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و درمان و رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد، افزود: در این شرایط شیوع کرونا اختیارات ما درالبرز با ماموریت ها و مسوولیت ها تناسب ندارد.
وی با گلایه از توزیع مواد ضدعفونی ادامه داد:شبکه توزیع با تولیدکنندگان کنار نمی آید و برخورد درستی با آنها ندارد  و به همین دلیل باید مدیریت تولید و توزیع هماهنگ و منسجم شود.

استاندار البرز با بیان اینکه بسیج و سپاه پاسداران البرز همکاری و همراهی بسیار خوبی دارند و اولین گروهی بودند که نقاهتگاه اختصاص دادند، گفت:  باید تدبیری برای مدیریت توزیع صورت گیرد، چراکه راهی جز اعتماد کردن به سیستم پخش تولیدکنندگان نداریم.
وی افزود: در سیستم درمان دخالتی نمی شود زیرا کار تخصصی است ولی هر کجا که نیاز به کمک داشته باشند، کنار آنها قرار داریم.

شهبازی اظهار داشت: البرز، خدمات ملی ارایه می دهد به ویژه در این شرایط خاص، بنابراین باید اختیاراتش نیز در این سطح تعریف شود، ما نیازمند توجه ویژه در حوزه الکل و اتخاذ تدبیر در خصوص سیستم توزیع هستیم.
وی با اشاره به اینکه ما به این باور رسیده ایم که راهی جز با هم بودن برای مقابله با تلفات ناشی از شیوع کرونا، نداریم، ادامه داد: ما ستادی کار می کنیم و اتخاذ تدابیر لازم برای خروج از این برهه را وظیفه خود می دانیم و با تمام توان در میدان هستیم.
استاندار البرز گفت: رایزینی های لازم را برای واردات الکل داشته ایم از این رو بدنبال اقدامی از سوی وزارتخانه های  بهداشت و درمان و صنعت ، معدن و تجارت هستیم.

شهبازی  ادامه داد: دست تک تک  تولیدکنندگان را می بوسم چرا که بیش از ۷۰ درصد تولیدات آرایشی، بهداشتی و مواد ضد عفونی کشور در این برهه در البرز است.
استاندار البرز گفت: این واحدها که این گونه جهادی وارد میدان مبارزه با کرونا شدند، با مشکلاتی در حوزه تولید، سرمایه در گردش، نقدینگی، کمبود الکل، شرکت های پخش، تغییر تولید و از دست دادن مشتری، مواجه بودند ولی در این شرایط حساس بسیار کمک کردند.
وی افزود: این تولیدکنندگان برای طرح مشکلات و موانع خود، نماینده عالی دولت را در استان مورد خطاب قرار می دهند و از ابتدا نیز به اعتبار استاندار دست یاری برای تولید برای مبارزه با کرونا دادند و به واقع خدمت بزرگی برای کشور داشتند.
استاندار البرز اضافه کرد: البرز دارای ویژگی های خاصی است که در این برهه حساس بیش از پیش باید مورد توجه  قرار گیرد، استانی که تراکم بالای جمعیت را دارد و مهاجرپذیرترین استان کشور پس از تهران محسوب می شود .

وی گفت: از رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز انتظار می رود که گزارشی در خصوص اینکه چه روندی طی شد تا البرز همانند استان های همجوارش با جمعیت و تراکمی به مراتب کمتر از البرز، به سراشیبی بیماری و وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار نگیرد.
شهبازی با اشاره به مجاهدت های تیم بهداشت و درمان استان و اجرای طرح محله محور، افزود: در این شرایط، رییس دانشگاه علو پزشکی چند روزی را در قرنطینه بسر برد.
استاندار البرز گفت: واحدهایی که در این شرایط حساس به تولید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند، در حقیقت سودی عایدشان نشده و اعلام کردند که هر کجای کشور نیاز به کمک باشد  حضور دارند، بنابراین به سود و ضرر توجهی نداشتند و تنها به دنبال مساعدت به همنوعان خود بودند.
وی با اشاره به اینکه محتکرین نیز بیشتر البرزی نبودند و  از سایر استان های دیگر به البرز آمدند، افزود: دستگاه قضایی، فرمانده سپاه البرز، نیروی انتظامی و تمامی اعضای کمیته به قصد کمک به ایران اسلامی پای کار هستند.
ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۶۳ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.