علی گلدوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ عنوان ویژه برنامه قرآنی در فضای مجازی،  اظهار داشت: این پویش با همکاری مجموعه قرآنی شهرداری استان البرز با هدف توسعه ی فرهنگ و آرامش قرآنی برگزار می شود.

وی افزود: در این پویش مسابقاتی با عنوان نقاشی قرآنی، مفاهیم قرآنی با محوریت سوره فرقان، کتاب صراط ویژه متربیان حلقه صالحین آموزش و تربیت، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و آموزش و حفظ جزء ۳۰ قرآن توسط علاقه مندان قرائت و برگزار خواهد شد.

گلدوست با اشاره به شرایط پیش آمده با توجه به شیوه ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: در واقع این پویش برای کسب آرامش از منبع آرامش بخش قرآن و حمایت از پویش در خانه می مانیم، برنامه ریزی و تدوین شده است.

مسوول دارالقرآن بسیج استان البرزتصریح کرد: ۳۰ گروه جهادی قرآنی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح استان و در جهت عمل به منویات رهبری در خصوص بسیج ملی و یکپارچه مردم برای ریشه کنی این ویروس ایجاد شده است.

استان البرز از حدود سه هفته پیش تاکنون به یکی از کانون های درگیر به بیماری کرونا تبدیل شده به طوریکه شمار مبتلایان قطعی و مشکوک به این بیماری تا پایان روز ۲۶ اسفندماه  جاری به بیش از یک هزارو۸۰۰ نفر رسید.

در این مدت ۱۱۴ نفر بیمارمشکوک و قطعی کرونا در این استان پرجمعیت جان باختند و شمار بهبودیافتگان نیز یک هزارو ۳۰۰ نفر اعلام شد.

اکنون نیز حدود ۴۵۰ بیمار مشکوک وکرونایی در بیمارستان های استان البرز بستری هستند و طبق آمار روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ نفر به مبتلایانافزوده می شود و به همین تعداد هم بیمار بهبود یافته به صورت روزانه از بیمارستان ها به خانه ها باز می گردند.

گلدوست گفت:از فعالیت های دیگر گروه های جهادی قرآنی که با انگیزه خدمت به مردم و کاهش دادن سطح ابتلاء به بیماری ایجاد شده اند، عملیات های میدانی اعم از ضدعفونی کردن معابر و اماکن و... در سطح استان البرز می باشد.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش معنوی می‌توانند از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۸۶۹۶۰۴۶۷ در ارتباط باشند و در  کانال "تشکل بزرگ قرآنی موعود " برای اطلاعات بیشتر و آزمون های مجازی عضو شوند.

گلدوست با اشاره به اهمیت این پویش اذعان داشت: از پیوست رسانه‌ای در این پویش استفاده می‌کنیم و از تمام اقشار دارای معارف اسلامی در خواست داریم به اندازه آنچه در توان دارند برای تبلیغ این پویش همکاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از ریشه کنی ویروس منحوس کرونا در کشور جشن شکر گذاری قرآنی برگزار خواهد شد و طی این مراسم از نفرات برتر هر رشته معرفی شده و با اهدای جوایز نفیس از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.