فرشید علیزاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: گزارش ابتلای تعدادی از فرهنگیان البرزبه ویروس کرونا در فهرست  مبتلایان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ثبت شده است.

وی یادآورشد: پس ازشیوع ویروس کرونا کمیته پیشگیری ازاین ویروس درآموزش و پرورش البرز تشکیل شد به گونه ای که همه تصمیم گیری ها در این کمیته انجام می شود. البته تمام اقدامات پیشگیرانه به همین منظور به معلمان والدین و دانش آموزان البرز از زمان شیوع بیماری کرنا آموزش داده شده است.

علیزاده بیان داشت: تمام مدارس البرز نیزدر قالب یک طرح ضربتی ضدعفونی و گند زدایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان سفیر سلامت البرز نیز کمپین  نه به مسافرت در نوروز ۹۹ با شعار " نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم " راه انداختند.

وی تاکید کرد: این اقدام فرهنگی – آموزشی سفیران سلامت نقش بسزایی درپیشگیری و کنترل ویروس کرونا وفرهنگ سازی با رویکرد ارتقای سواد سلامت درجامعه دارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد

۱۰۶ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته در استان البرز جان باخته اند و اکنون حدود ۵۰۰ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند.

تاکنون حدود یک هزارو۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان های البرز ترخیص شده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.