دکتر محمد توانایی روز  چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز افزود:  ۵۰ تخت ویژه در بیمارستان فوق تخصصی البرز  برای درمان مبتلایان به کرونا اختصاص داده ایم.

سازمان تامین اجتماعی دارای یک بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی فوق تخصصی در کرج ، یک بیمارستان تخصصی درساوجبلاغ، سه کلینیک تخصصی درمانی، ۲ درمانگاه تخصصی ، یک مرکز جراحی چشم  و یک مرکز دندانپزشکی در استان البرز است و با یک هزار و ۵۰۰ بیمارستان ، مرکز درمانی، مطب ، آزمایشگاه  و داروخانه قرار داد همکاری دارد. 

توانایی افزود:  کارکنان بخش درمان در خط مقدم درمان بیماران کرونا هستند و کمترین کار برای این عزیزان ، قدردانی از زحمات و خدمات آنها است. تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی همگام  با سایر مراکز درمانی کشور در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند و مدیران سازمان تامین اجتماعی تمهیدات ویژه و مناسبی در خصوص ایجاد شرایط مناسب به منظور تامین نیروها و تجهیزات مور نیاز بخش درمان و همچنین ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان این سازمان داشته اند.
توانایی گفت: امروز در شرایطی هستیم که نیاز به کمک و همیاری همه در تمامی سطوح اعم از مسئولین و مردم داریم و امیدواریم همانند تمامی بحران هایی که تاکنون مردم عزیزمان با با وجود  تنگناها و تحریم ها با سرافرازی از آن بیرون آمده اند  که با شکست بیماری کرونا با سرافرازی از این بحران عبور می کنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز افزود : اکنون در مراکز درمانی در زمینه وسایل حفاظت فیزیکی و برخی از اقلام دارویی با مشکلاتی روبرو هستیم و امیدواریم با مدیریت مناسب مسوولان و وزارت  بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی و سایر مسوولان استانی ، هر چه زودتر این مشکلات و نارسایی ها مرتفع شود.
حدود یک میلیون و ۴۵۰  هزار نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان البرز تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

۵۹ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تاکنون در این استان جان خود را از دست داده اند.
از این تعداد ۲۸ نفر مثبت و ۳۱ نفر مشکوک  به کرونا بودنداز ابتدای شیوع  ویروس کرونا در البرز تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر با علائم اولیه مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند که نتیجه تست  ۳۳۹ نفر مثبت اعلام شد .

تا کنون ۶۷۴ نفر بیمار مشکوک و کرونایی  از بیمارستان ها نیز ترخیص شده اند.
۵۶ درصد مبتلایان کرونا  مردان و ۴۴ درصد  بانوان هستند که متوسط سنی مبتلایان نیز ۵۳ سال است 
 بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۰۳ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.