میلاد بویینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور، قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج سازندگی استان البرز با مدیریت مرکز حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان تشکیل شد.

وی اظهارداشت: این قرارگاه به منظور همیاری، کمک رسانی و خدمات بهداشتی به شهروندان استان البرز به ویژه مناطق محروم و حاشیه ای استان راه اندازی شد.

وی با اشاره به با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان و برگزاری تعدادی نشست با معاونان این دانشگاه به منظور همکاری مشترک، گفت:‌ ضدعفونی ورودی بیمارستان ها، آموزش به مراجعه کنندگان و پخش بروشورهای آموزشی و همچنین توزیع ماسک رایگان از جمله اقدامات گروه های جهادی در این مراکز است.

بویینی ادامه داد: از دیگر فعالیت گروه های جهادی، ضدعفونی کردن معابر و مکان های عمومی و شلوغ، آموزش پیشگیری، تولید ماسک، توزیع مایع ضدعفونی و ماسک، دیدار با پزشکان و پرستاران مراکز درمانی درگیر با بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دیدار و ارائه خدمات به خانواده های مبتلایان به این ویروس و ... است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در تمام مناطق درگیر همچون طالقان، اشتهارد، نظرآباد، کرج مرکزی و جاده چالوس انجام شده، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در بین گروه های جهادی برای ضدعفونی معابر توزیع شده و امروز نیز ۱۰۰ هزار لیتر دیگر توزیع می شود.

بویینی  یادآور شد که بیشتر هدف گروه های جهادی در حاشیه شهر و مناطق محروم است.

مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه های جهادی استان البرز راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک را از دیگر اقدامات دانست و افزود: با وجود اینکه برای تامین پارچه اولیه دوخت ماسک با مشکل مواجه هستیم، ولی روزانه حدود یک هزار ماسک در روز تولید ماسک داریم.

وی اضافه کرد:‌ تاکنون حدود ۱۰ هزار ماسک در این کارگاه ها تولید شده و بین خانواده های هدف گروه های جهادی توزیع شده است.

این مسوول جهادی بیان داشت : از روز گذشته ویزیت رایگان توسط  چهار تیم  متخصص بیماری های عفونی ، پزشکی عمومی ، داخلی و بهیار  در مناطق محروم و حاشیه ای شهرهای استان البرز آغاز شده است. 

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

در استان البرز تعداد مبتلایان ۱۸۰ نفر و شمار جانباختگان ۱۲ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.