آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در مراسم درختکاری و هفته منابع طبیعی با غرس ۲ اصله نهال در  دهکده تفریحی و گردشگری باغستان کرج افزود: مساله رسیدگی به طبیعت در دین اسلام از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد:  ازآنجایی‌که ما در طبیعت زندگی می‌کنیم  در روایات متعددی از اهل‌بیت (ع) و آیات قرآن کریم بر حفظ طبیعت و رسیدگی به منابع طبیعی اعم از آب، خاک، هوا تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه مومنان به احیا، حفظ و نگهداری نعمت های طبیعی سفارش شده اند اظهار داشت: یکی از آن چیزهایی که هوا را برای ما حفظ می‌کند و از آلودگی‌ها نجات می‌دهد درخت است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: اخذ جواز ساخت یا تخریب می‌تواند منوط به کاشت تعداد مشخصی درخت باشد و به این ترتیب در توسعه فضای سبز گام های موثری برداشت.

وی در بخش دیگری به بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: بعضی وقت‌ها حرف و نسبت‌هایی زده می‌شود که درست نیست و این در صورتی است که اسلام برای حفظ و رسیدگی به بدن و نگه‌داشتن سلامت بدن دستورالعمل‌های فراوان دارد.

امام‌جمعه کرج به روایتی از امیرالمومنین (ع)  در زمینه آب نخوردن در ظرف شکسته به علت وجود بیماری در آن پرداخت و تاکید کرد: اولیای دین ما به‌شدت نسبت به نظافت حساسیت داشتند و دستور هم دادند  بنابراین پاکیزگی را از ایمان دانستند.

آیت‌الله حسینی همدانی  اظهارداشت:  برای عبور از بیماری کرونا پس از تقویت ارتباط باخدای تعالی، باید مساله حفظ بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنیم.

وی بر استفاده صحیح از منابع آبی تاکید کرد و افزود: مردم می‌توانند بخشی از فاضلاب خانگی خود که حاصل از شستن میوه‌ها و سبزی‌ها هستند را برای آب یاری درختان و گیاهان استفاده کنند.

۵۰۰ هزار اصله نهال که در نهالستان بزرگ کرج تولید شده، برای درختکاری در عرصه های طبیعی استان البرز توزیع می شود.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.