جهانگیر شاهمرادی روز دوشنبه در کمیته استانی مبارزه با ویروس کرونا افزود: گاهی بین دستگاه ها ناهماهنگی وجود دارد، بنابراین پس از گذر از این برهه به طور قطع با کسانی که کوتاهی کرده اند، برخورد خواهد شد. 

وی ادامه داد: اکنون ۴۳ واحد تولیدی در البرز به تولید مواد ضدعفونی کننده می پردازند و با توجه  به استقرار واحدهای بزرگ کشور در البرز ما علاوه بر تامین نیاز استان باید به فکر سایر استان ها نیز باشیم، بنابراین هر گونه ناهماهنگی به این چرخه آسیب وارد می کند.

  شاهمرادی گفت: شهرداری ها باید مواد ضدعفونی کننده برای مبلمان و معابر شهری تامین کنند ودر این خصوص مانعی وجود نخواهد داشت. 

وی افزود: تامین مواد اولیه و نظارت بر توزیع آن در واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده بر عهده سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان است و باید با جدیت این روند انجام شود. 

شاهمرادی ادامه داد: در این شرایط خاص باید با سرعت بیشتری نیازهای واحد های تولیدی از جمله سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه صورت گیرد تا لطمه ای به سلامت مردم وارد نشود. 

معاون استاندار البرز گفت: باید میزان نیاز مواد ضدعفونی کننده  برای بیمارستان ها اعلام شود تا مازاد آن در بازار توزیع شود. 

شاهمرادی خاطرنشان کرد: اکنون واحدهای تولیدی پای کار آمده اند و با توجه به تعهد وزارت صمت برای تامین الکل، مشکلی از بابت تولید مواد ضدعفونی کننده، نخواهیم داشت.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

طبق گزارش روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه ) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

همچنین این بیماری تایکشنبه شب ۳۳ البرزی را راهی بیمارستان کرد که از این تعداد هفت نفر بهبودی یافتند و چهار نفر جان باختند.

طی سه هفته اخیر تاکنون ۲۶۰ نفر در البرز مشکوک به کرونا شناخته شدند که نتایج آزمایش های پزشکی ۲۲۷ نفر آنان منفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.