محمدرضا مسیب‌زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: نماز جماعت  در تمام مدارسی که واجد شرایط اقامه نماز باشند در قالب تفاهم نامه ای که با ستاد اقامه نماز کشور منعقد شده است، برپا می شود.
وی خاطرنشان کرد: نماز بهترین مسیر برای تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد در این زمینه است.
 نماز مهمترین مسیر برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است و اگر این فریضه الهی به درستی در جامعه نهادینه شود آسیب ها راه به جایی نخواهند برد و جامعه در برابر هجمه ها بیمه خواهد شد.
مسیب زاده با بیان اینکه توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی عصاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ، اضافه کرد: ما باید دانش آموزانی داشته باشیم که در تمام مراتب تربیت فعال باشند.
او معتقد است که مدرسه، فراگیری و مشارکت سه اصل حاکم بر برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز، قرآن و عترت را تشکیل می دهد.
وی در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می فرمایند "مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است" اشاره کرد و افزود: ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال کسب رتبه در ستاد اقامه نماز نیستیم بلکه خود را بر حسب وظیفه و تکلیف شرعی سرباز خدمت به نماز می‌دانیم .
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰۰ هزار دانش آموز به صورت روزانه در نماز جماعت مدارس شرکت می کنند.
مسیب زاده افزود: اقامه نماز در مدارس به یک فرهنگ تبدیل شده است تا آثار و برکات نماز و پیروزی در برابر مشکلات و سختی‌ها و صبر و استقامت که از آثار اقامه نماز می باشد در کانون خانواده تقویت شود.

حدود ۱۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.