یونس جاوید نسب روز دوشنبه در بازدید از مراکز آزمون مسابقه کتابخوانی فجر ۴۱ در استان البرز اظهار داشت: این مسابقه دربین سوادآموزان دوره انتقال سوادآموزی برگزار شد.
وی گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان سوادآموزان و همچنین تقویت و مهارت خواندن و نوشتن و کاربست آن در زندگی را از جمله اهداف برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین سوادآموزان ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه سوادآموزان با مطالعه کتاب رنج و گنج در این مسابقه رقابت کردند، خاطرنشان کرد: موضوع این کتاب در زمینه کارآفرینی است.
جاوید نسب ادامه داد: کتاب های مسابقه به صورت رایگان در بین سواد آموزان توزیع شد.
وی با بیان اینکه سواد آموزان یک ماه برای مطالعه کتاب رنج و گنج فرصت داشتند، اضافه کرد: از افراد برگزیده این مسابقه تجلیل می شود.
وی افزود: در این استان برای سوادآموزان ۴۷۰ کلاس سواد آموزی تشکیل شده و نهضت سواد آموزی در سه بخش سواد آموزی ، تحکیم و انتقال در حال آموزش به آن‌ها است و همچنین در مراکز یادگیری محلی آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت سبک زندگی، فرزند پروری، سبک شهروندی و مطالب مورد نیاز نوسوادان  آموزش داده می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز بیان داشت: ۲ مرکز مهارت آموزی سواد آموزی نیزدر زندان‌های این استان فعال شده است.
وی بیان داشت: نهضت سواد آموزی که  به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی به منظور ریشه کنی بی سوادی در ایران اسلامی تشکیل شد تا کنون توانسته افراد زیادی در جامعه به سطوح عالی علمی برساند.

جاوید نسب یادآور شد: این سازمان طرح‌های مختلفی را برای جذب، نگهداشت و تعمیق سواد در بین سوادآموزان اجرا می‌کند که از جمله می‌توان به طرح‌ حلقه‌های کتابخوانی، خواندن باخانواده، آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، سوادآموزی عشایر و طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.