نادر ثنا گو مطلق روز دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که  با حضور وزیر کشور برگزار شد،  افزود: رفع مشکلات سرمایه گذاران  موجب تقویت سرمایه گذاری در این استان خواهد شد.

 از ۱۰هزار هکتار مساحت فرودگاه پیام سه هزار و ۶۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی است که تحولات بنیادینی داشته است.

ثناگو مطلق گفت: فرودگاه پیام گزینه جایگزین برای فرودگاه های کشور است بنابراین باید اقدامات موثری برای توسعه هرچه بیشتر آن داشت.

 طی ۱۴ ماه گذشته ۲ هزارو ۵۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام شده است . میزان  اشتغالزایی  این منطقه  تا سال ۱۴۰۰ به چهار هزار نفر می رسد.

ثناگو مطلق خاطرنشان کرد: در حوزه تخصصی این منطقه مهم اتفاقات قابل توجهی افتاده و  اکو سیستم تخصصی موبایل ،دیتا سنتر را داریم که در حوزه تولید رمز ارزها تراز تجاری مثبت است .

وی گفت: در بحث شهرک های فناوری نیز قراردادهایی با شرکت های دانش بنیان ، های تک منعقد شده و اعلام آمادگی تعدادی از این شرکت ها را داشتیم .

مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام اضافه کرد: اکنون در زمینه تامین قطعات ، سوخت کارگو از حوزه استان البرز پیگیری هایی  شده  و این نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد که  مناطق ویژه  اقتصادی خاکریزهای استراتژک هستند.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار توجه ویژه به پروژه های ادامه همت و قطارشهری کرج شد.

محمد جواد کولیوند افزود: نمایندگان مجلس درتلاش برای تامین بودجه این پروژه ها هستند و ارتقای رتبه  انتظامی البرز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی  اضافه کرد:  تعیین حریم  برای رودخانه های کرج  و طالقان که  قاعده قانون مندی ندارد که باید ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای صنایع نیز ازدیگر مسایل مهم است که به جد باید دنبال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.