استان البرز دارای ۵۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که با وجود محدودیت فضاهای آموزشی ، دانش آموزان این استان در بسیاری عرصه های علمی و فرهنگی پیشتاز بوده و برای کشور و استان افتخار آفرینی کرده اند.

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در بازدید ازبرگزاری این مسابقات دردبیرستان استعدادهای درخشان شهید باهنر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهارداشت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان، والدین و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان اجرایی شد.
جواد محمدی خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری در حال برگزاری است.
وی تصرح کرد: درچهارمین جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی ثبت نام دانش آموزان در فرآیند پورتال اداری طبق جدول تنظیم شده برای این جشنواره توسط معاونین پرورشی مدارس صورت گرفت.
وی با بیان اینکه کتاب های این جشنواره از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه تامین شد، یادآروشد: ۱۰ هزار جلد کتاب برای دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه در بین مدارس متقاضی شرکت دراین جشنواره خریداری و توزیع شد.
رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: امروز دانش آموزان اول و دوم ابتدایی کتاب اگه صبر کنی، سوم و چهارم ابتدایی کتاب سفری به شهر سلیمان ، پنجم و ششم ابتدایی کتاب چیستان های علمی، متوسطه دوره اول کتاب وام دماغ و متوسطه دوره دوم خری برای تمام پلان ها به صورت همزمان در این رقابت فرهنگی شرکت کردند.
محمدی اضافه کرد: ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این جشنواره به مرحله منطقه ای راه پیدا می کنند.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی به مرحله استانی راه می یابند، عنوان کرد: ۱۲ نفر از برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه می یابند.
وی تاکید کرد: در سومین جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی ۱۰ نفر از دانش آموزان این استان در مرحله کشوری برگزیده شدند.
در سال تحصیلی گذشته  ۳۰ هزاردانش آموز البرزی درسومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی شرکت کردند.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.