حسین فاضلی هریکندی  روز شنبه در شورای مدیران دادگستری استان البرز با بیان اینکه یکی از تاکیدهای ریاست قوه قضاییه ساماندهی چاه های غیرمجاز آب است گفت: امروز به دلیل سرعت بالای رسیدگی به درخواست‌های مردمی در قوه قضائیه، انتظارات عمومی افزایش یافته و مردم به راحتی دغدغه‌های خود را با رییس قوه قضائیه در میان می‌گذارند؛ در این شرایط که فضای امیدواری در جامعه ایجاد شده همه مکلف هستیم با تلاش و کار مضاعف در حفظ این روحیه سهیم باشیم.

وی با اشاره به ارجاع بیش از ۷۰۰ درخواست مردمی که در سفر رییس قوه قضائیه به استان البرز وصول شده افزود: بخش عمده این درخواست‌ها مربوط به تقاضای عفو و اعمال ماده ۴۷۷  و تقاضای تسریع در رسیدگی‌ است که به سرعت در حال بررسی و رسیدگی هستند.

 ساماندهی پرونده‌های مسن و معوق

رییس کل دادگستری استان البرز یکی از دغدغه‌های مهم استان در سال‌های اخیر را وجود پرونده‌های مسن و معوقه دانست و بیان داشت: در این خصوص با توجه به تاکید رییس قوه قضائیه ، اقدامات متعددی در ارتباط با ساماندهی و احصای پرونده‌های مسن و رسیدگی به آن با تهیه نرم افزار خاص از طرف معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان انجام شد.

وی افزود: همچنین با توجه به دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها، اقدام های بسیاری از سوی دبیرخانه شورای تحول دادگستری استان در جهت رسیدگی به این  پرونده‌ها در جریان است.

فاضلی هریکندی گفت: در این زمینه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده ،استفاده از ظرفیت مضاعف کارکنان قضایی و اداری راهکارهای تشویقی توسط قوه قضائیه و شورای تحول دادگستری استان پیش‌بینی شده که امیدواریم تا پایان سال شاهد کاهش قابل توجه در پرونده‌های مسن و معوق باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات شورای عالی قضایی اشاره و عنوان کرد:  جذب ۴۱ قاضی، ۸۰ کارمند، تخصیص اعتبار از محل حساب خاص و طرح‌های مصوب و عمرانی به منظور تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز و مجتمع قضایی ماهدشت، احداث مرکز بایگانی راکد، احداث دادگستری‌های اشتهارد و چهارباغ؛ منازل سازمانی در شهرهای کرج، فردیس، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد، احداث مجتمع‌های حقوقی و خانواده در کرج، مجتمع قضایی در کمالشهر، ساختمان دادسرای ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس و تهیه تجهیزات و ملزومات از این مصوبات است.

فاضلی هریکندی درادامه از اقدامات دادگستری استان که پیرو سفر رییس قوه قضائیه  به البرز اشاره  کرد و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف واحدهای تولیدی به فاصله ۷۲ ساعت پس از دستور رییس قوه قضائیه، بررسی مشکلات مربوط ۲ کارخانه بزرگ در نظرآباد، یک کارخانه صنایع غذایی در ساوجبلاغ، تسریع در ساماندهی نیابت‌های قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم و پرشاکی از جمله این اقدامات بوده که بخشی انجام شده و بخش دیگری در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.