نادر ثناگومطلق روزیکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف بلند منطقه ویژه اقتصادی پیام برای تبدیل شدن به نخستین منطقه ویژه دیجیتال کشور اظهار داشت:  افزون بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی از جمله ترکیه، فرانسه، ایتالیا و یمن به صورت مشارکتی در حوزه آی.تی و آی.سی.تی در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور دارند.

وی اظهار داشت: با توسعه هر چه بیشتر این زیرساخت‌ها، این آمادگی در منطقه وجود دارد که پذیرای تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه آی.تی، آی.سی.تی، دانش بنیان و استارتاپی باشد.

ثناگو مطلق گفت: احداث شهرک آی.تی و آی.سی.تی، ایجاد هاب صادرات و واردات در این حوزه و توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از مهمترین برنامههای منطقه ویژه اقتصادی پیام برای تبدیل شدن به نخستین منطقه ویژه اقتصاد دیجیتال کشور است.

با اشاره به رشد ۸۸ درصدی حضور شرکت‌های فعال درحوزه آی.تی و آی.سی.تی از ابتدای سال جاری تاکنون در پیام افزود: حضور شرکت های فعال در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی ۸۸ درصدی داشته است.

 منطقه ویژه اقتصادی  پیام در ابعادی به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در جنوب غربی شهر کرج واقع شده که هم اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت در حوزه های دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، پزشکی، آی تی و آی سی تی حضوری فعال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.