گودرز محمودی  روزپنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که در سالن‌ همایش موسسه تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی  مستقر درکرج برگزار شد، اظهار داشت: اکنون ۲۷ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر ، ۸۸ شرکت حمل بار و ۹ شرکت حمل و نقل بین المللی در استان البرز فعالیت دارند که خدمات لازم به آنها ارائه می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه طی هشت ماه گذشته بیش از ۶.۵ میلیون تن کالا از طریق راه های استان البرزجابهجا شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل  رشد ۱۴درصدی دارد.

وی با بیان اینکه میزان جابه جایی مسافران از فروردین تا پایان آبان ماه امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۱۹درصدی نشان می دهد.

محمودی  با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سطح خدمات در سال جاری، علاوه بر نظارت و بازدیدهای مستمر، در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ به ۶۹ مورد از تخلفات شرکت ها رسیده شده است، گفت:  در این مدت ۶۱ راننده متخلف نیز  اعمال قانون شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: اکنون مدیریت  هوشمند تردد در محورها با بهره برداری از تجهیزاتی مانند۴۴ دستگاه ترددشمار، ۳۲ دوربین نظارت تصویری، ۲۱ سامانه ثبت تخلفات هوشمند و ۶  دستگاه تابلوی نمایشگر در استان در حال انجام است.

محمودی  گفت: بروزرسانی سامانه ۱۴۱ با ظرفیت پاسخگویی ۲۴۰ تماس همزمان و همچنین نصب و راه اندازی  ۱۲۷ دستگاه ردیاب بر روی خودروهای راهداری از دیگر اقدامات مجموعه راهداری البرز است.

امسال نیز ۱.۵ کیلومتر از خط جنوبی آزادراه تهران- کرج در محدوده گرمدره  تعریض شد و اکنون نیز تعریض خط شمالی آزداراه  تهران - کرج درمحدوده گرمدره نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه در آزادراه تهران- کرج- قزوین پروژه تعریض محدوده پل فردیس تا مهرویلا با پیشرفت حدود ۵۰ درصدی و همچنین احداث زیرگذر و اصلاح هندسی تقاطع فردیس در باند شمالی آزدراه  پیگیری می شود،گفت:  امسال ارتقای  ایمنی راه ها و نواحی پل ها و نقاط پرتگاهی جاده ای استان البرز  به طول ۲۵کیلومتر دنبال شده است.

 نصب و ترمیم گاردیل به طول ۲۸۰متر، انجام خط کشی در ۳۵۰ کیلومتر از راه های البرز  و نصب  چهار هزار و ۱۲۳ تابلو و علائم  هشداری از اهم فعالیت های سال جاری راهداری البرز بوده است.

محمودی  با بیان اینکه اکنون شروع طرح فعالیت های  زمستانی در سطح راه های استان را داریم، افزود: راهداران برای بازگشایی جاده ها و روان سازی ترافیک در راه ها حضور دارند و در این راه از آسایش  و راحتی خود می می گذرند تا مردم‌ به راحتی و در شرایط ایمن سفر کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در ادامه گفت: محورهای استانی البرز، در بیشتر ایام سال در جایگاه اول ترددهای جاده ای کشور قرار دارند، طول راه های استان البرز یک هزار و ۳۱۵کیلومتر شامل ۱۵۹ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۲۴۱کیلومتر راه اصلی و فرعی و طول راه های روستایی البرز  ۹۱۵ کیلومتر است، از کل راه های البرز ۲۷۶ کیلومتر آن جزو راه های شریانی و ۱۱۴ کیلومتر آن جزو راه های ترانزیتی است.

وی افزود: وجود  حدود ۱۳  شهرک صنعتی و ظرفیت های موجود در زمینه کشاورزی از مواردی است که بر اهمیت بخش حمل ونقل عمومی البرز افزوده است .

محمودی با اشاره به مهاجرپذیر بودن البرز و از طرفی شرایط اقلیمی و جمعیتی این استان گفت: این موارد بر اهمیت بخش حمل و نقل مسافر البرز افزوده است به گونه ای که در بیشتر ایام سال به ویژه در زمان تعطیلات حجم انبوهی از مسافران از این استان جابه جا می شوند.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های البرز است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.