نورمحمد فردی روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی البرز افزود: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور هستند، بر این اساس شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و وظیفه ما امیدآفرینی است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلان دولت در رابطه با نحوه اطلاع رسانی در مورد طرح‌ها، برنامه‌ها، فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و نیز ساماندهی وضعیت سیاسی، امنیتی استان، با نظر و سیاست شورای اطلاع رسانی انجام می‌شود.

فردی گفت: دشمن در جنگ با نظام اسلامی موفق نشد در جنگ اقتصادی و فرهنگی هم باید موفق باشیم و اجازه ندهیم ضربه بزنند و هر اقدامی که در استان صورت می گیرد باید پیوست فرهنگی و رسانه ای داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت راهبردی اعتماد متقابل مردم و دولت، ‌اطلاع‌رسانی شفاف و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان را موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

فردی افزود: باید روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها تقویت شود و سیاستگذاری هماهنگی ادارات و سازمان‌ها برای اطلاع رسانی از جمله اقدامات شورا اطلاع رسانی بوده تا سیاست‌های کلان دولت برای آشنایی مردم با فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر موارد مشابه پیاده سازی شود.

معاون استاندار البرز گفت:  اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف انجام شده ولی اطلاع‌رسانی مناسبی پیرامون آن ها انجام‌نشده است چراکه  امروز ذائقه مخاطبان تغییر کرده و نوع رسانه و شیوه اطلاع‌رسانی نیز متناسب با آن باید تغییر یابد.

فردی بابیان اینکه در ابلاغ شیوه نامه جدید شورای اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی باید با خبرنگاران ارتباط داشته باشند و در این خصوص ارتباط با رسانه‌ها همچون صداوسیما، نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری باید موردتوجه مدیران قرار گیرد.

وی بیان اینکه بعد از ابلاغ کمیته‌ها و تشکیل جلسات باید اتاق فکر اطلاع‌رسانی نیز ایجاد شود، افزود: چهار کمیته سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی بعد از ابلاغ جلسات خود را تشکیل داده و طبق ضوابط، دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی اقدامات خود را برای جلسات آتی ارایه دهند.

معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار البرز گفت: اگر اطلاعات شفاف و واقعی از دستگاه های اجرایی در شورای اطلاع رسانی به دست آید، این شورا با تبیین و تحلیل محتوا می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش محوری در توسعه و استفاده از ظرفیت های این استان داشته باشد.

نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی در چارچوب سیاست‌های کلی کشور، راهبردها و رویکردهای دولت، ‌سیاست‌گذاری و تبیین خط مشی اطلاع‌رسانی از عملکرد و دستاوردهای حوزه‌های مختلف ، تدوین و ترسیم جهت‌گیری اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی جهت پاسخگویی به افکار عمومی در رسانه‌ها با انعکاس شفاف عملکردها،‌تشکیل اتاق‌های فکر،‌متناسب با وظایف و ماموریت‌های شورا و نیازهای نوپدید در عرصه مدیریت افکار عمومی و ساماندهی گردش اطلاعات از جمله وظایف شورای اطلاع رسانی استان البرز است.

شورای اطلاع رسانی البرز با رویکرد جدید برای اطلاع رسانی دقیق و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به دبیری ارشاد اسلامی در البرز آغاز به کار کرد. ،پیش از این دبیری شورای اطلاع رسانی استان های کشور بر عهده روابط عمومی و اموربین الملل استانداری ها بود که در ساختار جدید این دبیری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها واگذار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی نیز همسو با این دستورالعمل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رابه عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان منصوب کرده و دستور راه اندازی دبیر خانه، تشکیل منظم جلسه و رصد فضای مجازی داد و گزارش و تحلیل مناسب وضعیت اطلاع رسانی استان را خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.