مهریار کرمی  روز یکشنبه در نشست هم اندیشی طرح ملی «داناب و سواد آبی» که در شرکت آب منطقه ای البرز برگزار شد، اظهار داشت: امروز  دغدغه  مسوولان شرکت آب منطقه ای البرز برگرفته است واقعیت استان و نیازهای آبی آن  است .

وی خاطرنشان کرد:  در این شرایط  طرح ملی داناب و سواد آبی لازمه و پایه و اساس فرهنگ سازی به شمار می رود که این موضوع فقط با سواد آبی خاتمه نمی یابد.

کرمی افزود: ممکن است سواد  بسیاری از امور را داشته باشیم اما در مرحله ای که باید جامه عمل بپوشاند نتوانیم اقدامی انجام دهیم .

این مسوول گفت: سواد باید به فرهنگ درست تبدیل شود و اگر بخواهیم کارها به درستی پیش برود نباید به فرهنگ بسنده کنیم  بلکه مرحله تکمیلی  را باید انجام داد.

وی اظهارداشت: باید سواد به فرهنگ و فرهنگ به ایده تبدیل شود و ما در آموزش و پرورش این آمادگی را داریم که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی همکاری های لازم را در زمینه آموزش همگانی داشته باشیم.

کرمی تاکید کرد که طرح های متنوعی  برای نجات منابع طبیعی  داریم و آماده هستیم  تا در قالب برنامه های فرهنگی و مشارکتی گام های موثری در جهت فرهنگ سازی برداریم .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز گفت:  ساخت دست سازه ها ی در زمینه  تصفیه پساب صنعتی و تبدیل به انرِژی مکانیکی ، بررسی نقش آب مجازی، طراحی ساخت سیستم تصفیه آب ،  دستگاه تولید آب از هوا، آب شیرین کن خورشیدی با استفاده از امواج دریا ، دستگاه پساب صنعتی به روش الکترونیک ، تصفیه آب باراههای اسیدی و دوش هوشمند توسط دانش آموزان البرزی بیانگر توجه مدارس به مقوله آب است.

 استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.