حمید پیروی روز چهارشنبه در اولین همایش کانون همیاران سلامت دانشجویان دانشگاه های منطقه یک وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج افزود: پنج کانون همیار سلامت روان در دانشگاه تهران فعالیت دارند که بیشتر درحوزه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر،خودکشی ، افسردگی  فعالیت داشته و از آموزش‌های لازم دراین زمینه برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: طرح کلی این کانون ها با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر تحت عنوان (یاری گران زندگی) اجرایی شده و  دانشجویان در این کانون ها  از آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر بهره می شوند.

پیروی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از ریشه‌های آسیب روان اجتماعی ، مواد مخدر است  تلاش می‌شود با تحقیقات و پژوهش‌های گسترده در زمینه کاهش این نوع آسیب گام های موثر برداشته شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز اظهار داشت: اکنون نزدیک به ۶ سال است که جمع آوری اطلاعات قابل اتکاء و درست در حوزه‌های دانشجویی مورد توجه قرار گرفته است.

ابوالحسن ریاضی  افزود: مهمترین محور این امر سیمای زندگی دانشجویان است که مرحله چهارم آن در سالجاری درسطح دانشگاه‌های وزارت بهداشت، پیام نور، علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای انجام می شود

وی خاطرنشان کرد: درسه مرحله قبلی تشکیل کانون همیاران مدنظر قرار گرفت که در آن  هدف  بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی دانشگاه ها بود.

ریاضی گفت: بخشی از آسیب‌ها با تلاش این کانون‌ها مهار شده و برخی رشد منفی پیدا کرده است.

برگزاری میزگردهای تخصصی نقش همیاران در افزایش نشاط اجتماعی فضای دانشگاه، پیشگیری از اعتیاد،آگاهی بخشی و پیشگیری از ایدز، نیازهای آموزشی همیاران در اولین همایش ۲ روزه کانون همیاران سلامت روان دانشجویان و دانشگاه‌های منطقه یک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  ازدیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

بازدید از موزه جانورشناسی،کاخ سلیمانیه و باغ بوتانیک‌، بازی فوتبال حبابی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نشاط اجتماعی، آشنایی با مشکلات هیجانی رفتاری و نحوه ارجاع، سبک های ارتباطی رفتاری، کمک‌های اولیه روانشناختی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دراین همایش است.

اولین همایش کانون همیاران سلامت دانشجویان دانشگاه‌های منطقه یک وزارت علوم،تحقیقات و فناوری فردا پنجشنبه ۲۳ آبان ماه پایان می یابد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.