روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۴۹۷ خود را به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات اختصاص داد و نوشت: رشد ۲۸ درصدی قاچاق کالا.

فرهنگ‌سازی تخلف ساختمانی با عدم نظارت صحیح مدیران!، شناسایی ۴۴۵ نشریه متخلف در دریافت سهمیه کاغذ، ارتقای تولید ملی در گروی افزایش قیمت، تعیین تکلیف شهردار فردیس ظرف ۱۰ روز آینده از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

در بخشی از سرمقاله روزنامه پیام آشنا با عنوان «آری، هنوز باید از آموزش سخن گفت» آمده است: متاسفانه ضرورت آموزش کیفی و کاربردی با هدف کنترل مطلوب قندخون و مهمتر از آن بهبود کیفیت زندگی دیابتی مقوله‌ای است که هنوز در کشور به آن اهمیت داده نمی‌شود. اگرچه انجمن دیابت ایران و فعالان آموزش در این حوزه از صرف وقت گرانبهای خود دریغ نورزیده‌اند و آنچه امروزه در تایید آموزش در محافل علمی مشاهده می‌شود فعالیت‌های پیگیر سال‌های متمادی این تلاشگران است با این وجود هنوز شاهد آمارهای هزینه‌های گزاف درمان عوارض دیابت ناشی از سهل‌انگاری ها و درمان‌های نادرست دیابت و حتی مرگ و میر هستیم.

دستورالعمل‌های بالینی سال‌هاست به ما توصیه می ‌کند هر فرد دیابتی باید از آموزش‌های لازم برخوردار شود. این آموزش‌ها باید بلافاصله بعد از تشخیص دیابت آغاز گردد و سپس نیز بر اساس نیاز بیمار ادامه یابد. این آموزش‌ها نه فقط فرد دیابتی، بلکه اطرافیان وی را نیز باید در برگیرد. طبق نظر کارشناسان علوم رفتاری اصولاً تغییر هر رفتار زمانی میسر است که نخست به فرد اطلاعات مربوط به رفتار هدف داده شود و دوم انگیزه کافی برای مشارکت در تغییر رفتار و اعمال رفتار جدید به وجود آید.

روزنامه دنیای هوادار نیز در شماره ۳۴۶ خود، اظهارات رئیس جمهوری  را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: پول آقایی که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار این مردم را خورده کجا رفته است؟.

اعتبارات لازم برای جبران خسارت زلزله آذربایجان شرقی، سلام گل ریحان به صدر، شهرداری کرج شهروندمدار باشد، چگونه می‌توان کرمندان باهوش را مدیریت کرد، دشمن به دنبال ایجاد گسل قومی در ایران از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است. 

روزنامه دنیای هوادار در بخشی از مطلبی با عنوان «باز هم بر بام فوتبال ساحلی دنیا ایستادیم» نوشت: در ورزش کشور، نام برخی خارجی‌ها که آمدند و انقلاب برپا کردند بسیار به چشم میخورد. نام هایی همچون «خولیو والسکو» یا «کارلوس کی روش» که به آرزوهای دیرینه والیبال و فوتبال کشور جامه تعبیر پوشاندند و هر ناممکنی را تبدیل به ممکن کردند. اما بعضی ورزش‌ها هم وجود دارند که در لابه‌لای اخبار دیگر ورزش‌ها اسمشان گم می شود و تا قهرمانی ای ازشان به یادگار نماند، ممکن است حتی کسی تلاش‌هایشان را هم نبیند!

یکی از این ورزش‌ها قطعا «فوتبال ساحلی» است. ورزشی که در چند سال اخیر به مراتب بیشتر از قبل در کانون توجهات قرار گرفته و حتی مسابقاتش از تلویزیون هم پخش زنده گرفته است؛ اتفاقی که پیش از این شاید در بهترین حالت تنها برای دیدارهای بین‌المللی تیم ملی اتفاق می افتاد.

اما آیا فوتبال ساحلی، انقالبی نداشت؟ پاسخ مثبت است! معلوم است که در فوتبال ساحلی کشور هم اتفاق بزرگی افتاده است که امروز با افتخار سرمان را بالا می گیریم و می گوییم «ما قهرمان بین قاره ای فوتبال ساحلی جهان هستیم»! بله، اشتباه نخواندید! تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دیدار نهایی این مسابقات با کاپیتانی محمد احمدزاده و درخشش دروازه‌بان جوان درجه یک‌مان یعنی «حمید بهزادپور» که یکی از گل‌ها را هم به ثمر رساند، توانست با پیروزی ۶ بر سه برابر تیم اسپانیا فاتح این رقابت‌ها شود.

اوکتاویوی برزیلی هم به نوعی «والسکو»ی فوتبال ساحلی است! او در سال های اخیر موجب جهش فوق‌العاده تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در بازی‌های بین المللی شد. او ایران را به عنوان قهرمانی در جام بین قاره ای رساند و موجب حضور ایران روی سکو در جام جهانی شد.

روزنامه پیام سپیدار در شماره ۱۳۰۲ خود اظهارات فرماندار کرج را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: شرکت در محافل شائبه‌دار انتخاباتی ممنوع.

آغاز برداشت طلای سرخ در البرز، احداث شهرک صنعتی با فن‌آوری بالا در شهر جدید هشتگرد، بدهی‌های شهرداری کرج به بانک شهر در حال تبدیل به عدد نجومی است و ماهیان زینتی البرز به عراق صادر می‌شود از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

«هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت و اشاعه گفتمان وحدت در جامعه است» نیز عنوان سرمقاله روزنامه پیام سپیدار است.

همچنین روزنامه سپهر ایرانیان در شماره ۶۲۳ خود، شفاف‌سازی برای ۱۸ میلیارد دلار، قوه قضائیه درباره فساد میلیارد دلاری توضیح دهد و کاهش ملموس سن سکته مغزی در کشور را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرد.

از مجموع ۲۲۰ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۶ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۶ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.