این زندانیان به دلیل جرائم مالی در مناطق مختلف استان البرز به دلیل بدهی های مختلف مدت زیادی در زندان بودند که به همت زوج نیکوکار «ر. ف» و همسرش سیده «م. ح» آزاد شدند.

این زوج نیکوکار طی این مدت سه زندانی که حکم اعدام برای آنها صادر شده بود را با رضایت شاکی و پرداخت دیه از اعدام رهایی دادند.

از زوج نیکوکار البرزی در اقدامات خداپسندانه و انساندوستانه خود با تاسیس یک مرکز خیریه، ۴۰۰ نفر که آرزوی زیارت کربلا را داشتند، در دور افتاده ترین روستاهای مرزی خوزستان و سیستان و بلوچستان شناسایی و برای اولین بار به سفر پربار زیارتی اعزام کردند.

 کمک به سیل زدگان و آسیب دیدگان از زلزله، کمک ودیعه مسکن برای خانواده های آبرومند، وثیقه مرخصی تعدادی زندانی، جشن ازدواج  ۴۰ زوج و  پرداخت هزینه درمان بیماران بی بضاعت از جمله اقدامات دیگر این زوج نیکوکاراست.

به گزارش ایرنا این زوج بی‌ادعا که هیچگاه حاضر به افشای نام و هویت خود نشده‌اند ضمن سپاس از پروردگار که فرصت چنین فرصت معنوی را به آنها عنایت کرده است در این راه از همکاری و همراهی رئیس کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب کرج، رئیس انجمن حمایت از زندانیان البرز قدردانی کردند.
"ر. ف"  معتقد است که زندان می تواند هویت، روحیه، شخصیت و حتی به عنوان یک انگ اجتماعی حضور افراد در جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و گاهی زندانیان از سوی خویشاوندان و آشنایان طرد می شوند و تنها می مانند و هیچ فریاد رسی هم ندارند. بنابراین گمان می کنم که یکی از اهداف مهم افراد نیک اندیش و خیرخواه باید کمک به آزادی زندانیان به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه باشد.

در کرج چهار زندان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.