حسین اعظمی امروز یکشنبه ۱۲ آبان در مراسم تودیع و معارفه معاون منابع انسانی دادگستری البرز اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های حوزه منابع انسانی در دستگاه قضا نقش بسزایی در رضایت مردم از این سیستم دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم نیروهای انسانی کارآمد سیستم قضا توضیح داد: این اقدام نقش به سزایی در افزایش انگیزه کارکنان برای خدمات رسانی با کیفیت دارد.

این مسئول تصریح کرد: در کنار تکریم کارکنان، نحوه انتصابات و شایسته سالاری در این فرایند هم می‌تواند باعث افزایش انگیزه پرسنل برای ارائه عملکرد مناسب شود.

معاون منابع انسانی دادگستری  البرز تاکید کرد: در به کارگیری نیروی انسانی تلاش خواهیم کرد معیارهای ارزیابی عینی باشد و در این فرایند تمامی معیارها و ضوابط رعایت شود.

اعظمی با اشاره به اهمیت توجه به برنامه تحول قضایی بومی استان البرز و همچنین برنامه‌های تحولی کشوری در زمینه پیاده سازی راهبردهای حوزه منابع انسانی گفت: برنامه‌های عملیاتی منابع انسانی نیز از دیگر موارد مدنظر است که مسئله بومی سازی در آن مورد توجه است.

وی با اشاره به کمبود منابع انسانی در دستگاه قضای استان گفت: از حیث منابع انسانی دادگستری البرز در نقطه بحرانی قرار دارد به گونه‌ای که فعالیت حوزه قضا در برخی شهرستان‎های البرز تنها با ۱۵درصد پست‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد:  به غیر از بحث‌های ستادی، هیچکدام از شهرهای البرز به ۴۰ درصد تصدی پست‌های مشخص شده نرسیده است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز بیان کرد: در سطح کشوری و در حوزه کادر قضایی و اداری، دادگستری البرز جزو سه استان آخر کشور است و طبیعی است که وقتی تعداد کادر اداری و قضایی کافی نباشد؛ رشد شاخص‌های قضایی و آمار کیفی آن کند خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید تعداد کادر اداری قضایی البرز افزایش یابد، افزود:  امیدواریم تا یکماه و نیم آینده بتوانیم دوره کارآموزی قضایی را در البرز برگزار کنیم تا افرادی که این دوره را طی می کنند بعدها جذب دادگستری البرز شوند.

اعظمی با اشاره به اینکه البرز از کمبود قضات با تجربه رنج می‌برد، گفت: امید است با اعلام  فراخوان  در خصوص جذب قضات با تجربه این کمبود جبران شود.

وی افزود: بدون شک این اقدام باعث بالا بردن سطح کیفی عملکرد قضات خواهد شد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز گفت: برگزاری نشست‌های قضایی در حوزه آموزش را با جدیت دنبال می کنیم.

وی توضیح داد: در کنار آن  برگزاری سلسله دوره‌های آموزشی در حوزه‌های پژوهشی و ارائه آموزش‌های مردمی و تهیه بروشورهایی برای اطلاع رسانی مناسب در دستور کار قرار دارد.

 در این مراسم  مهدی سهرابی درخشان معاون پیشین منابع انسانی دادگستری استان البرز تودیع و حسین اعظمی به عنوان معاون جدید منابع انسانی دادگستری البرز معارفه شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1285906
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.